fallback

Свърши ли ерата на масовите японски спортни коли?

През 90-те години на миналия век японските производители пускаха един след друг на пазара спортни модели, някой от които станаха по-късно изключително популярни.

Toyota се гордееше със своята би-турбо Supra, Mitsubishi пусна 3000GT VR-4, Mazda имаше би-турбо RX-7, а Nissan ги конкурираше с 300ZX и Skyline GT-Rs. А Honda? Те изкараха своята NSX с атмосферен V6 двигател. През 1995 Honda показа още един модел, който беше по-достъпен за обикновените потребители - концепцията SSM. Прототип на серийния модел се появи три години по-късно – през 1998, а през април 1999 г. на пазара вече беше Honda S2000 в чест на 50-та годишнина на фирмата. Автомобилът беше запазил oсновните пропорции и стила на S2000 но беше далеч по-малко екстравагантен. За сметка на това беше запазил предното разполагане на двигателя и задното предаване, двете места в купето, бутонът за стартиране и разпределянето на тежестта точно 50:50 между двете оси. Роудстерът S2000 е с двулитров двигател VTEC с мощност от 240 к.с. (в Северна Америка версия с двигател 2.2 литра се появи през 2004 година). След 1999 г. до днес Honda успя да продаде около 110 700 броя от роудстера, като повече от половината са реализирани в САЩ. След 10 години производство автомобилът беше спрян през миналата година, като последната произведена кола напусна завода Сузука в Япония през юни 2009. За съжаление все още не се знае дали колата ще има заместник.  
Тагове:
fallback
  • #15
    ravn ( преди 14 години )
    B16B двигателя на Honda е от 1997 година, но е само за японския пазар!Слага се на Civic Type-R VI, който се продава само в Япония. 1.6 - 185 коня атмосферен двигател, доказал се като изключително надежден (както всички двигатели на Honda)!B16A 1.6 - 160 коня 1989 година, монтиран на CRX VT!B18C6 1.8 - 200 konq 1996 година, монтиран на Integra Type-R!Колко по-напред са били от европейските и американските производители!Ех славни времена са били...
  • #14
    ravn ( преди 14 години )
    Абсолютно съм съгласен с теб!!!В Япония на места ограниченията на скоростта по магистрали е 130км/ч!Мисля, че беше до 2008-***, но може и да се бъркам имаха ограничение и на конските сили - максимум 280!!!Примерно Honda NSX-R от 1989 прави все още смешни повечето коли от Европа и Америка на писта,а е "само" 280 коня...
  • #13
    (RWD) ( преди 14 години )
    За мое голямо съжаление ерата на японските спортни автомобили от 80те и 90те едва ли ще се повтори скоро. Имам предвид такова разнообразие от достъпни и бързи модели. Пазара е днешно време е движен от други мотиви. Ще кажете нали има Lexus LFA, но колко струва той? Масов ли ще е? GT-R също страхотен автомобил, но и той не е много евтин, макар да превъзхожда в това отношение много по-слаби модели. Друго беше с модели като 200SX, Eclipse, старите Celica и т.н.
  • #12
    Ценител ( преди 14 години )
    Японските спортни коли са със собствен дизайн и най-важното-надежни!
  • #11
    DRUGS-BUNNY ( преди 14 години )
    Ти като гледаш Eclipse, Skyline, Supra.. та и сумати "цивилни" HONDA, които се ползват в ежедневието.. да ли дават по 5 мин. Фремена ? Отделно ако си малко по-запознат би трябвало да знаеш, че Японските топ-мотори цедят силата си не от обем на двагателя. А сега най-елементарното - сравни примерно бензинов агрегат с обем 1.5 да речем от HONDA със която и да е друга серийна кола и виж разликата в конете.
  • #10
    MadTuneR ( преди 14 години )
    Дано да е просто затишие пред буря!Японците винали са били една крачна напред в технологийте от всички останали невярвам да се спрели разработките!Ще е страхотно ако се изкарат наследници на Mitsubishi 3000GT VR4 и Toyota Supra!
  • #9
    :D ( преди 14 години )
    Да бе, затишие, кво ще направят "голям" 6 цилиндров двигател - от реактивен самолет разбира се и на ринга ще даде фреме от 5 мин..
  • #8
    Joro CRX ( преди 14 години )
    Много жалко, че Хонда заряза спортния си дух, с който се беше доказала. То сега само един Civic Type R дето е спортиста и то го прилича на 3-ри врат мини-ван. Всички готини бегачки бяха до 2000г., даже до 1995! Къде е 4WS системата на Prelude? Какво стана с Vtec-a, който всеки мислеше, че ще се издуха? И този CR-Z с този ел. ДВГ с някакви си 122к.с. какъв наследник може да е на легендата CRX? И както каза един колега по-долу, дано наистина това е ЗАТИШИЕ ПРЕД БУРЯ и от Хонда изкарат Зверовете!
  • #7
    TURBO_CHARGED ( преди 14 години )
    imam nov chistak nov Z8!
  • #6
    ji ( преди 14 години )
    при тойота и хонда е въпрос на имидж. просто двете компании в момента се опитват да изградят такъв на "зелени". концепцията на щадящ природата автомобил и тази на спортните е като черно и бяло.
fallback
Последни