През 90-те години на миналия век японските производители пускаха един след друг на пазара спортни модели, някой от които станаха по-късно изключително популярни.
Toyota се гордееше със своята би-турбо
Supra, Mitsubishi пусна 3000GT VR-4, Mazda имаше би-турбо
RX-7, а Nissan ги конкурираше с 300ZX и
Skyline GT-Rs. А Honda? Те изкараха своята
NSX с атмосферен V6 двигател.
През 1995 Honda показа още един модел, който беше по-достъпен за обикновените потребители - концепцията SSM. Прототип на серийния модел се появи три години по-късно – през 1998, а през април 1999 г. на пазара вече беше
Honda S2000 в чест на 50-та годишнина на фирмата.
Автомобилът беше запазил oсновните пропорции и стила на S2000 но беше далеч по-малко екстравагантен. За сметка на това беше запазил предното разполагане на двигателя и задното предаване, двете места в купето, бутонът за стартиране и разпределянето на тежестта точно 50:50 между двете оси. Роудстерът S2000 е с двулитров двигател VTEC с мощност от 240 к.с. (в Северна Америка версия с двигател 2.2 литра се появи през 2004 година).
След 1999 г. до днес Honda успя да продаде около 110 700 броя от роудстера, като повече от половината са реализирани в САЩ. След 10 години производство автомобилът беше спрян през миналата година, като последната произведена кола напусна завода Сузука в Япония през юни 2009. За съжаление все още не се знае дали колата ще има заместник.