
Така след 11 месеца на растеж, през януари за първи път беше отбелязан спад на продажбите. Разбира се, това се дължи на края на програмата за стимулиране покупките на нови автомобили. За по-лош резултат през януари трябва да се върнем през 1990, когато Германия се обедини.
Немската Асоциация на Производителите на Автомобили (VDIK) предвижда, че продажбите в Германия през тази година ще бъдат с около 1 милион автомобила по-малко в сравнение с 2009 г. и това ще се дължи на края на споменатата програма.

През миналата година в Германия бяха продадени 3.8 милиона нови автомобили, като около една четвърт от тях са станали (според експертите) заради програмата за стимулиране.
През януари Германия е една от малкото европейски страни отбелязали спад в продажбите на годишна база. През първия месец на годината продажбите на нови автомобили във Франция растат с 14% спрямо януари 2009, а в Испания ръстът е 18.1%.


0