Mitsubishi Motors Corporation представи новото поколение на модела си eK Wagon и неговата модификация eK Sport. Продажбите на автомобила започнаха от вчера в Япония. В типично японски стил и с типично японска концепция за „удобство", „спокоен дух" и „добро чувство", новата  серия eK носи всички характеристики на миниавтомобил в луксозно изпълнение, съоръжен с високи технологии.
За първи път серия еК дебютира през 2001 г. в Япония, като целта беше да се представи многофункционален миниавтомобил, подходящ за широк спектър потребители. До голяма степен моделът беше успешен, за 5 години бяха продадени почти половин милион броя, което го превърна в един от най-добре продаваните модели на Mitsubishi Motors.
Второто поколение идва с амбицията да запази постигнтото и да разшири добре приетата от потребителите концепция за практична и многофункционална миникола. Обърнато е изключително внимание и на опазването на околната среда. Разработен е нов каталитичен конвертор, който позволява автомобилът да постигне вредни емисии на 75% от равнището на изискванията на японския стандарт от 2005 г.
Плъзгащата се по вътрешна релса врата е много удобна и безопасна, особено за семейства с малки деца. Вратата може да се отваря ръчно отвън или отвътре, но също така и автоматично чрез команден бутон на таблото. Вратата може да се командва и с дистанционно устройство. Широката 530 мм и висока 1005 мм врата създава всички удобства за влизане и излизане от колата. Ако при затваряне вратата срещне някаква пречка, автоматично спира и започва да се отваря.
Интересно е въвеждането на така наречената система Multi-position Utility която позволява на водача и на пътниците да подреждат интериора на колата по собствен вкус. Отделни детайли, като закачалки, масички, джобове и др. могат да се разместват на различни места в колата. Новото поколение на еК запазва двигателя използван и от предишното - трицилиндровия 3G83 SOHC, който този път се комбинира с три скоростни кутии - петстепенна ръчна и три и четиристепенни автоматични. Двигателят обаче е модернизиран и постига по-добър разход на гориво в сравнение със своя предшественик - около 6 литра при смесен цикъл на управление.