500 коня и 1000 Nm в SUV модела на Ауди, оптиката е също модифицирана.
Кой прави „най-добрите" дизели е въпрос на гледна точка - било според мощността, било според максималния въртящ момент или броя на цилиндрите. Ауди предприе крачка, чиято цел е да изясни нещата. Новият мотор в Q7 е най-мощният и най-големият, който се монтира в сериен автомобил. А също и най-екологичният. Който намира V10 TDI на Фолксваген с неговите 313 коня за прекален, сега трябва да мисли в нови измерения. Ауди предлага два цилиндъра повече. Обемът на новия агрегат е 6.0 литра, мощността - 500 к.с., а максималният въртящ момент - невъобразимите 1000 Nm, които са на разположение от 1750 оборота. Така огромната машина ускорява от 0 до 100 км/ч за 5.5 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч, показатели подходящи за висшата лига на спортните автомобили.
към фотосесиятаРазходът, според производителя е 11.9 литра на 100 км средно, което не е много малко, но като имате предвид, че осемцилиндровият бензинов мотор има 13.6 л/100 среден разход, а разполага със 150 коня по-малко и с около половината от стойността на максималния въртящ момент, ще имате по-ясна представа за това, какви са разликите. Преносът на силата е поверен на познатия автоматик със шест степени с типтроник функция. Производителят от Инголщад все още не дава подробности за цената, на която новият дизелов флагман ще се появи при търговците, но е очевидно, че новият модел ще бъде играчка за хората, за които парите играят второстепенна роля. Освен това 12 цилиндровият мотор ще допринася за имиджа на компанията, тъй като основните й конкуренти от BMW и Мерцедес могат да предложат само 8 цилиндрови агрегати.