IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

PEUGEOT 908 RC – ФАНТОМЪТ ОТ ПАРИЖ

Черната лимузина сякаш се носи във въздуха в шикозния квартал на Париж  La Défense, бързо подминава струпаните около Триумфалната Арка автомобили, прекъсва разговорите в кафенетата по Champs Elysées и предизвиква интерес дори у всичко виделите парижки регулировчици. Фантомът преминава през Париж...

PEUGEOT 908 RC – ФАНТОМЪТ ОТ ПАРИЖ
Има защо интересa към Peugeot 908 RC да е голям. Още през идната година спортният автомобил се включва в състезания, като започва направо от най-известното - това в Льо Ман. Преди да се случи това обаче, новият 12-цилиндров HDI двигател ще направи премиерата си точно с Peugeot 908 RC, като се очаква колата да бъде една от най-ярките звезди на предстоящия в края на месеца автомобилен салон в Париж. Преди две години, отново на шоуто в Париж, бе представено купето Peugeot 907, което предизвика фурор. Сегашната премиера предлага нещо още по-интересно, при това от по-голям калибър - купе/седан. Може направо да се каже, че автомобилът с име Peugeot  908 RC  изглежда изключително. Буквите RC, както е известно, се дават на спортните модели на Peugeot. Дългият повече от пет метра седан наистина носи спортно сърце - най-впечатляващото в него е именно 12 цилиндровия двигател, който е подготвен от фирмата специално за състезанията от типа на 24-те часа в Льо Ман. Агрегатът има обем от 5.5 литра и мощност 515 kW. Впечатляващ е максималния въртящ момент от 1200 Nm. За максимална скорост е посочена стойност 300+ км/час, каквото и да значи това. Предните колела имат размер 20 цола и гуми 255/35, а задните са 21 цола с гуми 285/30. Интерес представлява и новата шестстепенна скоростна кутия, която конструкторите са успели да поместят направо под мотора, като така центъра на тежестта е свален съвсем ниско, което придава невероятна стабилност на автомобила. Но изненадите не свършват дотук, защото и мотора не е разположен традиционно за един седан. 12-те цилиндъра, разположени под ъгъл от 100 градуса са поместени напряко, точно пред задния мост. Новост за Peugeot 908 RC e и каросерията, изработена от въглеродни влакна и алуминий. Въглеродна смес с керамика е била използвана и за производството на спирачките. Външният дизайн е доминиран от триъгълните форми, които присъстват на много места - от стъклата, предните и задни светлини с LED диоди, до отделни детайли в интереиора. Челното стъкло е огромно и стига почти до равнището на средната (В) колона. Стъкло над главите си обаче имат и пътуващите на задната седалка. Размерите на 908 RC са наистина впечатляващи - дължина 5123 мм, широчина 2154 мм и височина 1370 мм. Кокпита е решен от дизайнерите в минималистичен стил. Всички бутони, копчета и лостчета, които не са свързани пряко с управлението на колата са „вкарани" в менюто на многофункционалния компютър, управляван през реагиращ на допир дисплей. Тук не липсва и навигация, висококачествена аудиосистема или четиризонова климатична система, която всеки от четиримата пътуващи може да управлява сам. Автомобилът разполага с два багажника - преден с обем 220 л и заден с обем 300 л. Резервоарът на Peugeot 908 RC събира 100 л гориво.
0 от 500