+ достатъчно място на удобните предни седалки, много добро поведение на пътя, високо ниво на сигурност- малко пространство отзад, много малък багажник, малко отделения за поставяне на предмети в купето, тежък волан
История на модела4/97 Представяне на модела с два бензинови мотора: 50 и 60 к.с.12/97 Нов мотор: дизел с директно впръскване 1.7 SDI с 60 к.с.1/00 Нови мотори: 1.4 литров 16v бензинов с 100 к.с. и 1.4 литров турбодизел (трицилиндров помпа-дюза дизел с директно впръскване) с 75 к.с. Нови нива на оборудване.12/00 Подобрения в модела (дизайн на каросерията)
Моделите на Сеат през последните години успяват да излязат от сянката на VW. Въпреки малките си размери Ароса е пълноценен автомобил. Има автомобили от най-малкия клас, чиито размери веднага се забравят, щом бъдат подкарани. Едва като отправите поглед в огледалото за обратно виждане забелязвате, че Аросата свършва почти веднага след предните седалки - толкова тясно е отзад и малък багажникът. Отпред обаче, това изобщо не се забелязва. Седалките са много добри, купето е приятно климатизирано, шумоизолирано, а окачването е отлично. Пътуването е приятно, но не съвсем евтино. Защото ниският разход с бензинов мотор при един тон тегло на колата без пътници и багаж не можа да бъде реализиран. За щастие се появиха солидният 1.7 SDI и пъргавия 1.4 TDI, които изминават значително по-дълга отсечка със съдържанието на микроскопичния си 34 литров резервоар.Аросата е комфортен и сигурен автомобил, който с двигател от 60 коня нагоре е отличен и за дълги отсечки. Ако обаче сравним надеждността с "технологичния близнак" VW Лупо, испанецът губи по точки.
Най-често срещани повредиЕлектроника: смущения в мениджмънта на мотора основно при дизел от 99 г., дефестни оборотомери
Електрика: проблем с работата на електрическите стъкла, чистачкитеКаросерия: дефекти при навиването на коланите, проблеми с ключалките на вратите