IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford и Mazda остават близки приятели

Компаниите ще запазят стратегическият си съюз.

Ford и Mazda остават близки приятели
След като Ford продаде голяма част от акциите си в Mazda, всички очакваха поне леко охладняване в отношенията между двете компании.

Това обаче няма да се случи. "Партньорство продължава, бизнес взаимоотношенията - също", заяви финансовият шеф на Ford - Люис Бут.

От Mazda потвърдиха думите на Бут и допълниха, че японската компания е твърде малка, за да се конкурира сама с гиганти като Toyota, например. 

Японците имат полза от двигателите на Ford, които от своя страна пък се нуждаят от Mazda при конструирането на компактни кросоувъри и за да запазят позициите си на японския пазар.  

Все аргументи за запазване на стратегическия съюз между двете компании.

Пресен пример за доброто сътрудничество са новите Mazda2 и Ford Fiesta, които използват обща платформа.

0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    ...Да, както и SAAB, въпреки че би трябвало да имат най-новите технологии на GM. Май някой не иска да продава заради технологиите, които ще станат достъпни и за други компании. При Волво явно не е така, защото имат сериозен дял в разработката на EcoBoost и няма как да се продаде Волво без новите мотори. За Форд все пак ще е изгодна тая продажба, защото ще имат по-голямо производство на турбо мотори, което ще намали разходите при производство. При SAAB нещата стоят по друг начин.
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    ...защото компаниите ще продължат да си сътруднчат и да споделят технологии.Волво не са достатъчно големи, че да оцелеят без подобен партньор.
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    ...Ford иска да продава Волво, но новите Ecoboost мотори ще се монтират и в S60. Защо ли?
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Извинявам се, ако не съм бил точен за разработката на EcoBoost двигателите, но преди ден два попаднах на тая статия http://***.tuning.bg/avto-nvini/feysliftat-na-ford-s-max-i-galaxy-debyutira-v-bryuksel, в която се споменава, че Ecoboost са съвместна разработка на Форд и Волво. Това е логично от гледна точка на това, че Волво отдавна ползват мотори с турбокомпресори. Дори двигателят на Фокус RS е преработеният 2.5 литров турбомотор от Волво. Форд иска да продава Волво...
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Това е било преди. Сега вече не.Пък и френски да са, все тая. Аман от тия ваш'те предрасъдъци.EcoBoost си е фордова разработка. Ще го получат всички естествено.Волво са специализирани в системите за безопасност.
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    да бе,надписите на блока са на френски и номера на завода е френски
  • #12
    0 rate up comment 0 rate down comment
    TURBO_CHARGED ( преди 15 години )
    мазда не е зле да си оправят цените като начало, че стават смешни :-)
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    И да добавя - новите турбо мотори EcoBoost. Разработката е на Волво. От такива съюзи има полза. Няма световен производител, който да не се е кооперирал с друг. Някои директно купуват акции, други просто работят заедно. Дори Мерцедес и БМВ направиха обща разработка за новата хибридна система, която се ползва в S- класата и 7-цата.
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 15 години )
    Не си съвсем прав. Първо, това са едни от най-модерните и добри дизели на пазара. Ако попрочетеш и пробваш ще се убедиш.Второ, съвместна разработка са, но в голямата си част, всяка марка си ги произвежда сама (Фордовските в Дагенхам, Великобритания).Работят под капаците на безброй модели, та чак до Мини на БМВ.Лично съм имал Фокус, а в момента Мондео и Фиеста с такива дизели. Отлични характеристики имат и никога не са се чупили.
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Нещо си чул, недочул. Разработката на дизелите е обща, както например малкият двигател с турбо компресор, който се ползва от PSA и BMW в момента. Сигурно вече няма да се купуват и BMW, защото ползвали френски турбо мотори. Тия дни Форд пускат модернизирани дизели. Явно им е писнало да четат такива *** коментари xD.