IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

LANCER EVO IX ПРЕДСТАВИ И ВЕРСИЯ MR

Mitsubishi Motors започна продажбите на спортния Lancer Evolution IX MR на вътрешния пазар в Япония. Двете букви от името MR означават Mitsubishi Racing. Целта е новата версия на Lancer EVO IX да го направи още по-спортен.

LANCER EVO IX ПРЕДСТАВИ И ВЕРСИЯ MR
За разлика от базисния Lancer EVO версията MR се произвежда в два варианта - седан и комби. Друга разлика между MR и „нормалния" EVO IX е алуминиевият покрив, който не само прави MR по-лек, но и снижава центъра на тежестта при спортния автомобил. Новата версия има и джанти от леки сплави, както и аеродинамични спойлери. За окачването на Lancer EVO IX MR са използвани пружини Eibach и амортисьори Bilstein, които са неизменна част от спортните автомобили, защото подобряват управлението при високи скорости. Наред с това, задният диференциал Super AYC е получил по спортна настройка в сравнение с EVO IX. Променена е и системата AWC  за предаване на движението към четирите колела. Lancer EVO IX MR ще се произвежда в четири версии - две ще бъдат тип седан и две тип комби. Наи-високата версия при седана, обозначена като RS, има нова петстепенна скоростна кутия, предназначена за състезателни автомобили. По-универсалният седан EVO IX MR GSR ще бъде с механична шестстепенна скоростна кутия, предназначена за използване и в градски условия. Комбито Lancer Evolution Wagon MR ще има версии GT и GT-A, като разликата между тях отново е в скоростните кутии - шестстепенна ръчна при първия вариант и петстепенна автоматична при втория. Двигателят на Lancer EVO IX MR е последно поколение на известния двулитров турбоагрегат 4G63 DOHC. Неговата максимална мощност е 286 к.с. при 6500 оборота в минута. При двигателя е исползвана фирмената електронна система  MIVEC, която регулира и управлява отварянето на клапаните така, че да изравнява характеристиките на въртящия момент в много широк диапазон на оборотите. Това допринася за по-нисък разход на гориво. Турбината на двигателя е изработена от специална титанова сплав. Интериора на MR също е направен по-спортен - седалките са Recaro, преобладава черния цвят, а материалите са естествена кожа и метал.