fallback

Шкода Октавия/Skoda Octavia

+ качествена изработка, сигурно поведение на пътя, богато оборудване, възможност за лесно монтиране на бебешка седалка- шумни дизели, склонност към поднасяне при по-сериозно натоварване, малко пространство отзад

 История на модела3/97 Представяне на модела. Мотори: 1.6 литров бензинов с 75 к.с., 1.8 литров 20v с 125 к.с., както и един турбодизел 1.9 литров с 90 к.с.12/97 Нов 1.6 литров бензинов мотор с 101 к.с.6/98 Представяне на Октавия комби. Нови материали за вътрешното обзавеждане. Допълнителни мотори: 1.9 TDI с 110 к.с. и 1.8 литров турбобензин 20v с 150 к.с. само за комбито.1/99 1.8 литровия турбобензин 150 к.с. вече и за лимузината5/99 Нов 2.0 литров четирицилиндров бензинов мотор с 115 к.с. заменя 1.8 20v11/99 Комби с 1.9 TDI вече и със задвижване на четирите колела9/00 Фейслифт. Нов мотор: 1.4 литров с 75 к.с.. Комбито със задвижване на четирите колела с допълнителни мотори: 1.8 20v турбо с 150 к.с. и 1.9 TDI с 101 к.с.9/01 И лимузината вече с възможност за задвижване на четирите колела и мотор 1.8 20v турбо. Представяне на спортния модел RS с мотор 1.8 20v турбо с 180 к.с.2/03 Нов мотор: 1.9 TDI с 130 к.с.6/04 Смяна на модела при лимузината1/05 Смяна на модела при комбитоМоделът Октавия приключи за винаги с евтиния имидж на над 100 годишната чешка марка. Някои модели са толкова успешни, че на конкуренцията направо й призлява. Особено пък ако част от един и същи концерн. Шкода направи страхотен имидж с Октавия, която изобщо не беше планирана да става конкурент на Пасат или на А4.Както като нов обаче, така и на старо Октавия се превърна точно в конкурент на моделите от Волфсбург и Инголщад. И нищо чудно: модерен автомобил, със шикозен дизайн, с технология на VW, с безупречно качество на изработката и на такава цена трудно ще се намери. Достатъчно пространство в купето и, дори при лимузината, огромен багажник превръщат Октавия в идеалния семеен автомобил. Поради малкото разстояние между предните и задните колела (базата на Голф, новия бръмбар и Ауди ТТ), пространството при краката на седящите отзад пасажери е доста ограничено. Комби версията (6/98) завоюва повече от 50% пазарен дял при продажбите в Западна Европа и се протава по-скъпо на пазара втора ръка. И двата варианта на модела предлагат достатъчен комфорт от гледна точка на окачването. Само при по-големи неравности на шосето Шкодата може да изтрополи. Доброто впечатление малко се разваля при турбодизелите, които вибрират силно при по-високи обороти. Компанията предлагаше в Западна Европа по-мощните турбодизели (110 вместо 90 к.с.) само в комбинация с най-високото ниво на оборудване в купето (SLX). По-евтиният вариант GLX с по-слабия мотор и на старо е значително по-изгоден. Като лимузина Октавия се продаваше най-добре с 1.6 литровия мотор с 75 к.с. Комбито се поръчваше повече с по-якия 1.6 литров бензинов с 101 коня (от 12/97). Двата мотора по 1.6 са еднакво препоръчителни. 1.8 литровия турбо мотор от друга страна "се отвинтва" не само при пълна газ, което сваля цената му при потенциална препродажба. Кратките интервали на сервизно обслужване предизвикват дори и при модерните турбодизели високи сервизни цени. Затова икономиите на гориво не значат автоматично и икономии при поддръжката. Често се оказава, че 1.6 литровия бензинов мотор е по-добрата сделка. Най-често срещани повредиМотор: течащи картери и неуплътнени пробки при бензиновите, дефектно предварително нагряване на свещите при дизелите  Електрика: често дефектиращи електрически стъкла, дефекти при чистачките, генераторите, релета на горивните помпиЗадвижване: дефектни съединители 
Тагове:
fallback
  • #15
    АСД ( преди 11 години )
    Закарах я в свервиз и ми казаха, че платката за централното се е скапала, сега очаквам нова, дано цената да не е някаква болна :). Окачването е просто уникално - какви пътища е видяла горката просто не е истина и до сега не е тропнала. Два пъти пуках картера, ама то си е от черните пътища. Иначе като изклщчим централното - колата е идеална за нашите условия и я препоръчвам на хора с по-скромен бюджет.Успех и да си карате колите безаварийно без значение марката :)
  • #14
    АСД ( преди 11 години )
    Здравейте колеги, имам октавия 2001 1.8 125 к.с. и искам да кажа, че съм доста доволен, почти никакви проблеми по колата. Относно коментарите по-доло - еми те авторите на статията са описали най-често срещаните дефекти, това че при вашия екземпляр няма подобен дефект не означава нищо. Моята е на 223 000 км. и по двигателя(да чукна на дърво) проблеми никакви. Електрониката обаче е друг дявол, централното ми се скапа преди 2-3 седмици и предната дясна врата си се отключва и заключва когато пожелае
  • #13
    John ( преди 12 години )
    Карах общо 3 Октавии. Първата беше 2005 с 1,9 тди мотор. Втората 2008 с 2,0 тди и третата е 2011 с 2,0 тди комън рейл. Изключително надежни автомобили са. Тракшън контрола работи много прецизно. Като динамика най-много ми легна на сърцето мотора с помпа-дюза, но пък комън-рейла е още по-икономичен. Обема на багажника е без конглокенция. Сега искам да опитам някое комби, ако може да е и 4х4 :))
  • #12
    ИЦО ( преди 12 години )
    Е прецакват се, защото производитела е наредил на сервиза на по над 30 000 да се сменя маслото на колата.... е как до 200 000 километра да не се скапе! е това правят - и колата след лизинга нищо не става!И си купуваш следващата! Да не говорим в колко "маркови " сервизи на фирмите пръскат с пароструйка масленият филтър и само нулират километража -е как да изкара тази кола с едно масло - особено ТДИ и по-хубавите!
  • #11
    maverick30 ( преди 12 години )
    Притежавам такъв автомобил от една година.2008, 1,9 ТДИ, комби, 75 000 км.перфектен автомобил за България.нямам никакви забележки.
  • #10
    anonimen ( преди 15 години )
    Zivea v Espania(Madrid)tuk po4ti vsi4ki taksita sa oktavia ili superb kazvt,4e sa sta6no izdrazliv ma6ini,predpo4itani pred texnia seat nizto 4e i toi e vw grupata i cenite kato novi sa sednakvi
  • #9
    ivan ( преди 15 години )
    moje li sa popitam kolkoe e shiroka octaviata 2002 godina 1.9 dizel
  • #8
    ilian ( преди 15 години )
    karam ve4e 5 godina octavia1.izminal sam 230000km po4ti bez problemi.2-3 da4ika edin saedinitel i edna perka sam smenql vs grugo komsumativi.kolegata kadeto kazva 4e dvigatelite sled 200000km se skabvat ima predvid samo na skoda ili vs ot vw grup.6to kato vleze v mobile.de octavia 1 na 4godini ima na 400000km
  • #7
    Професионалист ( преди 16 години )
    Карам Шкода Октавия от 10 години - първо стария модел, а от тази година новия. Много съм доволен - здрав и надежден автомобил - никога не ме е подвеждал дори и в критични ситуации.
  • #6
    Driver ( преди 16 години )
    Коя кола не се нуждае от ремонти по двигател и ходова част след 200 000 км ? Толкова много авторазбирачи сте се събрали, че накрая можете да си спретнете клуб на разбирача, каращ Голф 2,3 или 4.
fallback
Последни