Европейската организация EuroNCAP дава оценки на пасивната безопасност на новите автомобили. Тестовете се базират на три различни експериментални удари, което позволява оценяване на качествата на каросерията и най-вече на това, доколко пътниците в купето са защитени.
Осъществява се фронтален удар с 64 км/ч, страничен сблъсък с 50 км/ч, който симулира удар, получен от друг автомобил, както и страничен удар със скорост 29 км/ч с дирек. В последната серия тестове бяха оценявани новият Опел Корса и Форд S-Max.
Опел Корса получи максималните 5 звезди за безопасност на пътниците. Оценката за безопасност на пътуващи в купето деца, а също и за безопасността на пешеходците е 3 звезди. Това е много висока оценка за новия модел Корса. Опел нарича всички системи за активна и пасивна безопасност Safetec. Част от Safetec е патентованата система за освобождаване на педалите (Pedal Release System), която откача педалите на Корсата при челен удар и по този начин предпазва краката на шофьора от допълнителни наранявания.
Вторият тестван автомобил беше
Ford S-Max. Той също постигна отличен резултат от 5 зведзи. За безопасността тук се грижи системата IPS (Intelligent Protection System). IPS разполага с допълнителен еърбег за коленете на водача. Изобщо това е цялостна концепция за безопасността в автомобила, която обхваща всички параметри от твърдостта и структурата на каросерията, до броя и разположението на еърбеговете в купето и фиксирането на детско столче. Впрочем S-Max получава рейтинг 4 звезди за безопасността на деца в купето, а в основата на високата оценка е именно Isofix закрепването на детски столчета на двете външни места на втория ред седалки.