IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ФИРМА ЗА СТРОИТЕЛНИ МАШИНИ ИСКА JAGUAR

Шефът на фирмата за тежка строителна техника JCB Антъни Бамфорд заяви, че ако Ford реши да отдели Jaguar от Land Rover, те са заинтересовани от закупуването на британската фирма.

ФИРМА ЗА СТРОИТЕЛНИ МАШИНИ ИСКА JAGUAR
Досега специалистите твърдяха, че ако Ford би искал да продаде губещия Jaguar, това може да стане само в пакет с печелившия Land Rover. Твърдението на Бамфорд, че JCB се интересува само от Jaguar внася нови възможности за бъдещето на проблемната британска фирма. „Ако Ford реши да ни продаде Jaguar, след това могат да направят много пари от продажбата на  Land Rover", заяви Бамфорд. Изявлението на шефа на JCB изглежда на пръв поглед бомбастично, но от друга страна може и да е примамливо за Ford.JCB е печеливша фирма, произвеждаща тежка строителна техника. Печалбата за миналата 2005 г. е 110 милиона британски паунда, като за годината е продала около 45 000 машини. За същата година губещият Jaguar е продал около 85 000 автомобили. Бамфорд изрази увереност, че притежава необходимите мениджърски умения за да вдигне Jaguar на крака. Той твърди, че само с преструктуриране на фирмата може да направи много, защото сега, по неговите думи, „общият мениджмент на Jaguar и Land Rover представлява истински миш-маш, като и двете фирми се нуждаят от ново ръководство". Сър Антъни Бамфорд поздравява екипа на Dieselmax (проект на JCB)„Основателят на Jaguar сър Уилям Лайънс беше приятел на баща ми и ние, макар и косвено участвахме в неговото начинание. От друга страна JCB е фирма, управлявана по подобен начин и макар да не сме в бизнеса с автомобили, ние сме запознати с всеки аспект от производството и маркетинга", казва Бамфорд. „Всички наши висши мениджъри са наясно с бизнеса и при нас няма големи структурни разлики", допълва шефът на JCB. Интересно е, че в момента мениджър в JCB е Матю Тейлър, бивш директор в Land Rover. Това може да се окаже голям плюс за евентуалната бъдеща сделка. "Jaguar се нуждае от преоценка на производството. Малката кола (X - Type) трябва да остане. S-Type e в критично състояние, докато XJ се нуждае от пълна промяна", казва Бамфорд. Той разкритикува решението на Ford да се откаже от плановете за производство на роудстер, така наричаният F-Type, който трябваше да е конкурент на Porsche Boxter. „Състезателните автомобили са в генезиса на Jaguar. Такъв проект (F-Type) би помогнал за увеличаване на продажбите и би създал по-младежки имидж на Jaguar", заяви шефът на JCB. Изявлението на Бамфорд беше направено след като супердизелът на JCB - Dieselmax, успешно подобри рекорда за скорост на дизелов автомобил в соленото езеро в щата Юта, като постигна 560 км/час.
0 от 500