IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Сравнителен тест - Хибрид VS Дизел

Toyota Prius, Honda Insight и Peugeot 308.

Сравнителен тест - Хибрид VS Дизел
Френското печатно издание L’Automobile запретна ръкави, за да докаже кой е по-добър - хибридът или дизела.

Екипът на медията се зае с тест на два автомобила с хибридно задвижване и един, екипиран с дизелов двигател. Трасето включва градски, междуградски път и автомагистрала.

Журналистите определят Toyota Prius като високотехнологично бижу. Колата търпи негативи за не добрите материали в купето и посредственото пътно поведение.

Резултатът на Insight е почти аналогичен с този на Prius, но в класирането Honda се нарежда на по-ниското стъпало. 

Peugeot 308 е определен като обикновен, но най-качествен от тестваните автомобили. Той губи по отношение на екологичността и технологичните си достойнства.

По време на теста, Prius се нарежда на първо място по-отношение на икономичността със среден разход от 5,5 л/100 км. Второто място е за Insight и 308 с 6,2 л/100 км. среден разход.

Крайното класиране на L’Automobile обаче изглежда така - 1. Peugeot 308, 2. Рrius и 3. Insight.

В изводът от теста няма изненади. Хибридите нямат равни в градски условия, но при извънградско каране, ползата от тях не е толкова голяма, а пътното им поведение отстъпва на "обикновените"/"истинските" коли.

Цялото ревю на L’Automobile:

Далече от хомологираните стендове, с които производителите получават колкото реалистични толкова и сюрреалистични стойности на разходите на гориво, френските журналисти сравняват добронамерено (както самите те определят теста) Toyota Prius, Honda Insight и Peugeot 308.

Маршрутът е Париж-Лил-Париж (градски, междуградски път и автомагистрала). Шофирането е без прекалено високи или ниски скорости, или с други думи, според ограниченията на скоростта.

Тестът стартира по автомагистралата към град Лил. Температурата на въздуха преминава 30 °С, което означава, че климатиците няма да мързелуват...

Журналистите от L’Automobile описват Toyota Prius, като научнофантастичен роман. Освен електродвигател, по-мощен с 12 к.с. от предходната версия, и по-голям 4-цилиндров бензинов двигател (1.5 л, 77 к.с. / 1.8 л, 98 к.с.), Toyota разполага с вентилация, която се захранва при спиране чрез слънчеви панели, вградени в покрива. Като прибавим трансформиране на кинетичната енергия в електрическа за презареждане на батериите; водната помпа, която работи само при необходимост; водна система, която позволява да се използва топлината на изпускателната система за по-бързо подгряване на двигателя и купето; усъвършенствано охлаждане на батерията (никел-метал хидридна), получаваме малко авангардно хибридно бижу.

Insight е далеч по-мъдър. Неговият 4-цилиндров двигател - 1.4 л, 88 к.с. е по-скромен, а електрическият (14 к.с.), захранван също от никел-метал хидридна батерия е по-малък. Това обяснява отчасти по-малкото с около 200 кг тегло спрямо Toyota. За сметка на това, при липса на съединител между двата двигателя, бензиновият върти на празни обороти, дори когато Honda използва само електрическия. Не разполагаме с удоволствието да се движим безшумно из града както в Toyota Prius, а само с това да използваме системата Start&Stop. 

Сигурно е, че пред тези технологични чудеса, дизеловият 1.6 Hdi, 110 к.с. изглежда като Кроманьонец. Все пак той разполага с 16 клапана, двоен разпределителен вал с ролкови кобилици и хидравлични ресори, система за директно впръскване на горивото с обща рампа второ поколение, турбокомпресор с променлива геометрия и 6-степенна скоростна кутия. Жалко е, обаче, че производителите инвестират толкова в дизеловите двигатели, изоставяйки бензиновите, които са по-чисти, по-лесни за почистване и не отделят вредни частици.

След 2 часа спокойно управление - Prius, най-спокойният от тримата участника, се движи с лекота между червените тухли на град Лил. Той разполага с много силни козове : напълно безшумен, когато е спрял (всичко се изключва), потегляне с електродвигателя и бордови компютър, който ви информира за всичко. Презареждане на батерията, екологичност и икономичност във всяко отношение. Богат избор на режими на управление – Нормален, Есо или Power - Prius ви информира много по-добре от новините в 20ч. Може би, за да отклони вниманието ни от твърдите пластмаси, които се напукват по-бързо, отколкото можем да го напишем. Жалко, защото интериорът е приятен, много модерен и удобен.

Honda прилича на Toyota в много отношения. Освен изпълнението, малко под това на Prius (в някои случаи направо евтино) и удобните отделения за вещи, Insight също се опитва да отклони вниманието чрез малки зелени „икони“ в таблото. Като се започне от скоростомера, чийто фон е осветен в зелено („аз консумирам умерено“) или в синьо („пия като смок“) и се стигне до изображенията на млади дървета, върху които растат листа, когато караме разумно. Направо страхотно! 

Очевидно, в 308 всичко е банално! Всъщност, той е с много по-добро изпълнение от екологичните си събратя, но бордовият компютър с миниатюрни червени диоди, като че ли се срамува да се храни с дизел. Въпреки това, този дизел почти не се чува и което е най-странно, много по-малко от 4-цилиндровия на Honda, когато кутията с вариатор CVT го кара да вие, за да постигне някакво ускорение, и по-малко от Toyota, също със CVT, който пее с всички клапани. Разбира се, тази скоростна кутия е по-добра в сравнение с предходния модел, но нивото на шума е все още много високо. 

Километри по-късно предстои изпитанието на път извън града - връщането в Париж по малките пътища, все така с умерено темпо и в режим Есо на японските модели. По отношение на удобството при управление, класацията се оформя бързо : Peugeot 308, Toyota Prius, Honda Insight

На борда на французина, човек има усещането, че се намира в „истински“ автомобил. Изключително добре овладян шум от търкалянето на колелата, приятен и ефикасен контакт с пътя, сигурно и твърдо окачване, което изпълнява отлично ролята си, много отзивчив дизел с отличен въртящ момент... Картината се разваля единствено от скоростната кутия – костелива и управлявана посредствено. 

Toyota се е развила в положителна посока спрямо предходната версия и в режим Power показателите са много достойни. Твърдото и неточно управление, обаче, както и голямото тегло правят колата доста тромава. Освен това амортисьорите не са ефикасни и шумовете от търкалянето на колелата са много силни. 

Ниски показатели, лошо окачване, неточно управление и твърде шумен, Honda се отличава единствено с голямата си лекота. Той остава далече зад Prius и на светлинни години от 308 в това отношение.

За сметка на всичко останало, Insight се оказва много икономичен. По време на теста, той се класира на второ място, заедно с Peugeot 308, с 6,2 л/100 км среден разход, а Prius е първи с 5,5 л/100 км. Според изчисления по протокола ISO 9001, Honda е първи с 6 л/100 км среден разход, пред 308 (6,7 л/100 км) и пред Prius, който е най-лаком – 7 л/100 км. 

Хибридите се отличават един от друг най-вече в града. Докато дизеловият двигател „харчи“ 7,5 л/100 км, Honda и Toyota се задоволяват, съответно, с 4,9 л и 5,9 л

В сравнение със скромния (6,7 л/100 км) Peugeot 308, Рrius и Insight (класирането е в този ред), консумират повече(освен в града) и най-вече показват доста по-ниско ниво на пътното поведение. 

Всъщност превишавайки 4 метра дължина, двата японски модела попадат в много взискателния сегмент на компактните семейни автомобили и се противопоставят на образци като 308. 

Може би е време хибридите да атакуват сегмента на градските модели, където ще заемат по-достойно място...
0 от 500
  • #36
    0 rate up comment 1 rate down comment
    sss ( преди 14 години )
    abe hora kakvo im e ikonomi4noto na tezi avtomobili ne moga da razbera ba6ta mi primerno ima astra 1.7 tdi s dvg na isuzu i gori o 4.5 do 5.5 (izvyngr. i gr.) a e na 14 godini mnogo sa ikonomi4ni da
  • #35
    2 rate up comment 1 rate down comment
    ФИФИ ( преди 14 години )
    АЗ НЕ МОГА ДА РАЗБЕРА ЗАЩО ЖУРНАЛИСТИ ТРЯБВА ДА ОЦВНЯВАТ АВТОМОБИЛИ, ВСЕ ПАК ТОВА НЕ СА ДИКТОФОНИ
  • #34
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    ...с еднаква кубатура и бензина ще отделя по-малко СО2,..?!? ти малумен ли си,или измисляш нова теория по ДВГ,а?Първо проети основите на ДВГ и тогава цвъкай глупости.***...
  • #33
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Екстра *** статия! Французите правят статия, в която се вижда, че френския автомобил е най-добър. Авто-билд (VW-Билд) показват очевидно според тях, че фолк-*** e N1. Японците си правят техни тестове, в които също няма изненади... Супер зле!
  • #32
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Easy Rider ( преди 14 години )
    Тази екстра е супер приложима ако търкаляте хибрида предимно в града.Иначе 1.8 бензиновият мотор почва да ***.
  • #31
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Easy Rider ( преди 14 години )
    Ako теоритично имаме бензинов и дизелов двигател с еднакви параметри във всяко едно отношение, бензиновият ще е много по-чист, с много по-ниски емисии на СО2.Дори в реалният си вид са по-чисти от гледна точка на изхвърляните частици, но проблема с СО2 остава.Всеки познава смрадта на сяра, която излиза от дизела.Сега с DPF филтрите се цели тези вредни частици да се редуцират.Колкото до хибридите-това е някакво половинчато решение.Полезни са за градски условия.Приус 3 има вече и с Plug-In екстра.
  • #30
    0 rate up comment 2 rate down comment
    TURBO ( преди 14 години )
    sreshnali 3te nai-typi koli ot 3 neizvestni marki
  • #29
    0 rate up comment 3 rate down comment
    sinbad0 ( преди 14 години )
    Спомняте ли си теста между 520д на БМВ и Приуса на Тойота,БМВ'то беше с включен ксенон и климатик,радио,а Приуса всичко му беше излючено и пак БМВ даде по добър разход.Имам приятел с RX 350 хибрид и ми сподели че бонуса му бил че му работи климатика 20-30 минути на място...иначе си харчел като автомобил от този клас...ще минат години докато се усети чувствително тази хибридна система.А с моя тежък десен крак,тези батерий ще мухлясат...
  • #28
    0 rate up comment 1 rate down comment
    reventon ( преди 14 години )
    samo volana ne mi haresva osobeno
  • #27
    0 rate up comment 1 rate down comment
    reventon ( преди 14 години )
    awe neznam,ama ako trqq da budem 4estni interiora na priusa e dosta prili4en,haresva mi..neka da ima plastmasi,kakto kazvat..no ne e taina,4e kato dizain vsu6tnost si e mn dobur