
Това стана благодарение на първият турбодвигател монтиран от Porsche, с обем 3.0 литра и мощност 256 к.с. Моделът е произвеждан до 1989 г., когато е заменен от серия 964 през следващата година.

Новата серия беше първоначално с двигател с обем 3.3 литра, но по-късно бе заменен с 3.6 литров агрегат, който се превърна в един от най-популярните двигатели на фирмата и се произвеждаше до 1993 т.

Porsche 993 Turbo пристигна през 1995, като моделът стана първото Porsche с перманентно предаване на движещия момент към четирите колела. При него се запазва двигателят с обем 3.6 литра.

От Porsche пуснаха и 200 броя от 993 911 Turbo S, при който стандартната мощност е повишена до 418 к.с. като тази промяна е съпроводена и с някои стилови особености на модела – нови странични отвори за въздух, вентили на задния спойлер и др.

През 2000 година за първи път се появи серия 996 с двигател би-турбо и е в производство до 2004 г. Задвижването на четирите колела остана, а стандартната мощност вече е 414 к.с. Към тази серия се пусна и версия S с по-висока мощност и ускорение от място до 100 км/час за 3.8 секунди.

Сегашното поколение е серия 997 Turbo, като се появи на пазара за първи път през 2005 година и запази същия би-турбо двигател с обем 3.6 литра от предното поколение. Този път обаче мощността е достигна 473 к.с, а максималният въртящ момент е 619Nm.

Сега на дневен ред идва най-новата версия на серия 997, вече с двигател имащ обем 3.8 литра. Мощността вече е 493 к.с а максималният въртящ момент е 630 Nm. Ускорението от място до 100 км/час е за 3.4 секунди.


0