IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

KIA OPIRUS: ФЛАГМАНЪТ СТАВА ПО-БЪРЗ И ПО-СИГУРЕН

Киа инвестира в толкова мащабен фейслифт на флагмана си Опирус, че новият автомобил може спокойно да мине за втора генерация на модела. На европейските пазари новият Опирус се очаква в началото на 2007 година и първите впечатления са, че автомобилът е станал по-приятен на външен вид и по-комфортен, а също така и по-бърз, по-лек, по-икономичен и по-сигурен.

KIA OPIRUS: ФЛАГМАНЪТ СТАВА ПО-БЪРЗ И ПО-СИГУРЕН
Киа разпространи първите официални снимки. По принцип автомобилните компании обичат да правят малки подобрения в моделите си, които на жаргон се наричат „фейслифт". PR мениджърите на автомобилните компании обикновено се опитват да изкарат подобренията като изцяло нов модел и много обичат журналистите, които приемат това за „чиста монета".  В този случай обаче, Киа Опирус е променена в толкова много отношения, че действително може да се приеме за нов модел.  Веднага се вижда, че автомобилът е с подобрен дизайн, макар че външният вид не дава поводи да се отваря шампанското. Спрямо европейската, пък и спрямо американската конкуренция, Опирус има някакво „бароково" излъчване. Лимузината обаче, не излъчва нито динамика, нито спортен хъс, камо ли кой знае каква елегантност. 

Към фотосесиятаКато цяло обаче, дизайнът е станал някак по-умерен. Предният кант на капака на мотора е снижен, контурите на радиаторната решетка са станали по-меки, капакът на багажника е позициониран по-високо. Към това прибавете преработените фарове, новите вертикални стопове, които този път не навлизат в територията на задния капак или калниците, а също и хромираните тръби на ауспуха. Разширената както отпред така и отзад следа на автомобила осигурява по-голяма прецизност на управлението. Цветовата гама е разширена от три на осем различни тона лаково покритие. Арматурното табло също е напълно променено, макар че Киа засега не показва снимки. Към специфичните характеристики на оборудването спадат нагреваеми, но и охлаждащи предни седалки, педали с възможност за електрическа настройка, шофьорска седалка с всевъзможни позиции, както и бордкомпютър с много прегледен дисплей. Интериорът ще се предлага в три различни цветови комбинации.
Промените под предния капак също са доста значими. Досегашният 3.5 литров шестцилиндров мотор се заменя с 3.8 литров. Мощността се повишава от 203 на 266 к.с. Новият агрегат има 353 Nm максимален въртящ момент при 4500 об/мин. Въпреки по-голямата мощност средният разход спада от 11.4 на 10.9 литра/100 км (и то при положение, че дори при новият Опирус сметките с правени с нормален бензин, а не със супер). Новият Опирус ще тежи със 122 кг по-малко от все още актуалния за Европа модел. От това, разбира се печели ускорението - класическият спринт до 100 км/ч става за 7.5 секунди (вместо досегашните 9.2 сек.), а максималната скорост се поваша с 10 до 230 км/ч, което от своя страна, с оглед класа на двигателя, е малко разочароващо. Опирус получава и ново окачване на колелата, наред с вече споменатото разширяване на следата (15 мм отпред и 30 мм отзад), така че и размерът на джанти и гуми се променя от 16 на 17 цола и съответно от 225/60 на 235/55. Така вече вибрациите в кормилната уредба са напълно преборени. Електронно управляемата система на амортисьорите, регулираща всеки един по отделно, също е с нова настройка, с което са елиминирани всякакви колебания в каросерията.Сигурността е подсилена с някои подобрения по различни детайли на каросерията, а по-големите странични въздушни възглавници обещават и по-добра защита при страничен удар. Kia Opirus ще бъде представен за пръв път пред широка публика на автосалона в Париж в края на септември, а през януари вече ще може да се намери при търговците. Тъй като корейците са се постарали доста в този т.нар. фейслифт, не крият и съответните очаквания за удвояване на продажбите на модела до 2010 година, т.е. 100 хиляди броя годишно на световните пазари. Това е доста реалистично, особено ако в рамките на следващия фейслифт бъде помислено и за дизел или за предаване на движението към четирите колела, за по-голям резервоар (сега само 70 л), за автоматик с повече от пет степени, за нормална за високия клас максимална скорост, при което дизайнерите трябва да започнат в буквалния смисъл от най-отпред.
0 от 500