IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ВСЕ ОЩЕ Е ВЪЗМОЖНО FORD ДА ПРОДАДЕ JAGUAR

Стана ясно, че Ford все още не се е отказал от идеята да продаде британската марка Jaguar. Както съобщава The Independent, от Форд са поканили известния инвеститор и бенкер Кенет Лит на поста стратегически съветник на генералния директор на фирмата.

ВСЕ ОЩЕ Е ВЪЗМОЖНО FORD ДА ПРОДАДЕ JAGUAR
В задълженията на Лит влиза и определянето на възможни стратегически алианси на Форд с други фирми и производители, а също въпросите за евентуални продажби на губещи клонове от групата. Марката Jaguar беше закупена от американската група през  1989 г. за 1.6 млрд британски лири. От тогава до днес от Форд наляха огромни средства в британската фирма. Само  през миналата 2005 година за развитието на Jaguar бяха инвестирани два милиарда лири. За съжаление, въпреки всички инвестиции и модернизации, Jaguar остава губеща фирма. В началото на тази година Ford продаде един от заводите на Jaguar, този в Браунс Лейн, който произвеждаше за представителната британска марка от 1951 година досега. В този завод се изработваха елементи от дърво и метал за декора на купето на автомобилите от Jaguar, Land Rover и Aston Martin. Докато всички очакваха това да е началото на продажбата на цялата британска марка, през пролетта на тази година от Ford отказаха да продадат Jaguar на френската Renault, без да обясняват решението си.  По мнението на аналитици от бранша, потенциален купувач на Jaguar може да бъде друга френска група - PSA Peugeot - Citroen. Корейски производители също проявяват интерес. Мераци за британската фирма има и руския бизнесмен Николай Смоленский, който неотдавна закупи британската фирма за спортни автомобили TVR. Според експертите индикативно за това, дали шефовете на Ford възнамеряват да продават Jaguar ще бъде обединяването на активите на Jaguar и Land Rover. Ако това стане е повече от сигурно, че ще се върви към продажба. Сега във Форд преосмислят стратегията за развитие на всички луксозни марки, влизащи в групата Ford - PAG заедно с Jaguar, а това са още  Volvo, Land Rover и Aston Martin.
0 от 500