Традиционно Мерцедес модернизира стъпка по стъпка своята G-класа. Сега моделът, който вече е на повече от четвърт век, получава нов топдвигател с мощност 500 к.с. Продажбите на новата версия започват от септември.
Точно 500 конски сили мощност има новият компресорен осемцилиндров двигател в G 55 AMG, което означава с 24 к.с. повече от досегашния топмодел. Максималният въртящ момент от 700 Nm е впечатляващо стабилен. Повечето конски сили са „изстискани" от доработване на електрониката на мотора. Всъщност, най - новата машина на AMG, която залага на повече обем (6.3 литра) и по-високи обороти и по този начин мобилизира 510 к.с., ще бъде монтирана в Е -, ML - и R - класите, но не и в т.нар. „Кубче".
С новия си мотор G - класата достига от 0 до 100 км/ч за 5.5 секунди, максималната скорост е електронно ограничена до 210 км/ч, а разходът на гориво в градски условия е около 22 л/100 км или средно 16.3 литра. На външен вид новото „Кубче" се различава от досегашния топмодел по колелата, лакирани в титаново сиво, макар че размерите остават непроменени (18 цола с гуми 285/55). Непроменени остават и двойните тръби на ауспуха пред задните колела на автомобила.
Нови са единствено овалните фарове за мъгла, интегрирани в предната броня. От гледна точка на вътрешното оборудване G 55 AMG получава всичко най-ново от Концерна. Базовата цена на топмодела е 113 332 евро (в Германия), а „всички екстри" означава с около 10% по-високо плащане. Новият G 55 AMG може да бъде доставян от септември. Спиране производството на G - класата засега не се предвижда, въпреки новите SUV модели на марката от Щутгарт.