.jpg)
Така оформлението на външния вид и особено линията на стъклата и при серийния модел напомнят за кокпита на самолет, а приборите по таблото имитират самолетни циферблати.

Новият Saab 9-5 се произвежда на същата платформа Epsilon II на General Motors, която е използвана и при Opel Insignia. Новото поколение на седана 9-5 е със 170 мм по-дълго от досегашното, а разстоянието между осите е нараснало със 130 мм. и вече е 2840 мм.

Този модел ще се предлага с два варианта на окачване в зависимост от използвания двигател. Saab 9-5 ще има версия с регулируемо окачване и предаване на движението 4х4 с електронен диференциал eLSD. Предаването към четирите колела ще се предлага само с турбодвигателите с обем 2.0 и 2.8 литра и мощност, съответно 220 и 300 к.с. Сред двигателите ще видим и бензинов турбоагрегат с обем 1.6 литра с мощност 180 к.с., двулитров BioPower, който може да работи с биоетанол, както и двулитров турбодизел с мощност 160 к.с. и максимален въртящ момент 350 Nm.
.jpg)
Всички двигатели ще се комбинират с механична или автоматична трансмисия с шест степени. Колата ще има проекционен дисплей на челното стъкло на равнището на очите на водача, където ще се вижда скоростта, оборотите на двигателя и моментната предавка. Колата ще разполага и със система за cruise control, три зонов климатик и аудиосистема Harman/Kardon с навигация и осем инчов сензорен екран.
.jpg)
Продажбите на новото поколение Saab 9-5 в Европа ще започнат от началото на идната година. Цената на автомобила ще започва от 34 700 евро.


1