IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

MINI II – ПОВЕЧЕ КОРЕКЦИИ ПОД КАПАКА

Когато в края на 90-те години BMW получи собствеността върху няколко британски фирми, много експерти се съмняваха, че баварците са сключили успешна сделка. Времето показа, че в много отношения експертите са били прави.

MINI II – ПОВЕЧЕ КОРЕКЦИИ ПОД КАПАКА
Rover и MG фактически престанаха да съществуват. Това, което сега е останало от тях е собственост на китайски фирми. Land Rover също не донесе на  BMW успех и скоро стана собственост на Ford. На Rolls Royce не може да се разчита за големи печалби, обемите на производство на тези най-скъпи автомобили са съвсем малки. На фона на всичко това обаче, една от сделките на BMW с британските фирми представлява истински успех - това е Mini. Ново поколение на традиционно британския автомобил се появи през 2001 г. Практически веднага след неговата поява новото Mini се радваше на толкова голямо търсене, че се наложи спешна промяна на производствените планове. И то каква - вместо предварително заплануваните 500 000 автомобили за пет години бяха продадени 800 000 от „немското" Mini. Сега BMW съобщи, че идва ново поколение на Mini. Очевидно поради факта, че досегашното Mini се харесва, промените във външния вид са незначителни. За сметка на това обаче, техническите промени в най-новото Mini са значителни.  Когато през 2001 г. е създадено първото поколение от „немския" мини-автомобил, BMW не разполага с компактни но достатъчно мощни двигатели за автомобили с предно предаване. Изход се оказа използването на агрегати от Chrysler, които се произвеждат в съвместно предприятие в Бразилия. От BMW не останаха доволни от тези двигатели, които имат значителна мощност но и редица недостатъци. Сега, при второто „немско" поколение на Mini, BMW ще използва разработените съвместно с Peugeot-Citroen нови двигатели. Първоначално Mini ще бъде произвеждано само в два варианта: Cooper и Cooper S. И двата ще получат двигател с обем 1.6 литра, но тяхната мощност ще се различава значително. В агрегата има много нови неща, но не може да не споменем веригата, задвижваща разпределителния вал. Тя е интегрирана в самия двигател и въобще не се нуждае от смяна. Двигателят монтиран на Mini Cooper ще бъде с максимална мощност 120 к.с. и максимален въртящ момент 160 Nм. Моторът е снабден и със системата Valvetronic, за променливо поведение на клапаните. Наред с това този агрегат ще може да използва бензин с октаново число от 91 до 98. Много авангардна е маслената помпа на двигателя, която може да променя „производителността си" и да създава такова налягане на маслото, което е необходимо в конкретния момент. Това намалява загубата на мощност. Същото става и с водната помпа, която се включва само тогава, когато има реална нужда от охлаждане на двигателя. За Mini Cooper S е предназначен по-мощният двигател, който има същия обем от 1.6 литра. Разликата идва от турбото и от прякото впръскване на горивото, като мощността при него стига до 175 к.с. а максималният въртящ момент е 240 Nm. Интересно е обаче, че при рязко ускорение максималният въртящ момент може да достигне 260 Nm. И двете версии на новото Mini ще могат да се закупят с шестстепенна механична или автоматична скоростна кутия. Окачването на автомобила ще бъде практически същото, както при първото поколение - отпред тип McPherson, отзад независимо. По-късно BMW ще представи още един вариант, относително по-евтин и по-елементарен технически - Mini One, а също така и версия с дизелов двигател. При Cooper и Cooper S настройките на шасито ще бъдат различни. В първия случай се залага в по-голяма степен на комфорта, във втория на по-доброто владеене на машината. И при двата варианта ще има възможност и за „спортна" настройка на окачването и управлението. На новото Mini ще бъде монтиран нов електроусилвател на кормилната уредба, който ще променя режима си на работа в зависимост от скоростта на автомобила. При малки скорости и когато колата се паркира, усилвателят ще прави волана изключително „лек", докато при нарастване на скоростта ефективността на усилвателя ще се намалява. И тук водачът ще може да избира между два типа настройка на усилвателя - нормална или спортна. При спортния режим на усилвателя се постига по-голяма чувствителност на кормилната уредба, като това се съчетава с по-рязка реакция на двигателя при натискане педала на газта.  Спирачките ще бъдат дискови на всички колела. Второто поколение на Mini ще има естествено серийно и ABS, система за разпределение на спирачните усилия (EBD) и спирачен асистент. За безопасността при маневриране ще отговаря системата Active Stability Control, която ще се включва от водача, както и системата  Dynamic Stability Control, предназначена на първо място да подпомага управлението при хлъзгав терен. Наред с всичко това, новото Mini ще има и оборудване Hill Assist, подпомагащо изкачване на по-стръмни терени. За безопасността на пътниците в новото Mini ще се грижат 6 въздушни възглавници (в базисния вареант) и система за спиране притока на гориво при авария. Сега новото поколение на Mini преминава през последни изпитания на полигони в Холандия. Най-вероятно премиерата на Mini II ще бъде през септември, на автомобилното изложение в Париж.
0 от 500