
В началото новата Astra ще бъде предлагана с осем модернизирани дизелови и бензинови двигатели, чиято мощност ще варира от 95 до 180 к.с. От Opel съобщават, че средно при всички двигатели за Astra e постигната икономия от 12% при разхода на гориво и са намалени също с 12% вредните емисии от CO2, в сравнение с досегашните двигатели за модела.

Базисният бензинов двигател ще бъде с обем 1.4 литра и мощност 100 к.с. След него е бензиновият двигател с обем 1.6 литра и мощност 115 к.с. По-нагоре са два турбоагрегата – с обем 1.4 литра и мощност 140 к.с., с обем 1.6 литра и мощност 180 к.с. Първият от тях ще замести досегашния двигател с обем 1.8 литра, а вторият ще замени двулитровия бензинов двигател при досегашния модел.

Дизеловите двигатели в началото ще са четири - 1.7 CDTI с мощност 110 и 125 к.с. и 2.0 CDTI с мощност 160 к.с. Четвъртият дизелов двигател е за специалната версия ecoFLEX. Той също е CDTI, но с обем 1.3 и мощност 95 к.с. Според Opel с този двигател новата Astra ще има среден разход от 4.2 литра на 100 км. Този двигател ще бъде предлаган от пролетта на 2010 г.

Много добър е и обявеният разход на останалите дизелови двигатели, които имат среден разход от 4.7 до 4.9 литра на 100 км. Средният разход обявен за най-малкия бензинов агрегат е 5.5 литра на 100 км., а за най-силния 6.8 литра на 100 км.
Повечето двигатели се комбинират с механична скоростна кутия с шест степени, а атмосферните бензинови агрегати с обем 1.4 и 1.6 литра, както и турбодизела с обем 1.3 литра, се комбинират с механична скоростна кутия с пет степени. Като екстра ще се предлага и автоматична скоростна кутия, също с шест степени, при турбодвигателите 1.4 и 1.6 бензин и 2.0 турбодизел.


0