IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

RENAULT MEGANE 1.9 dCi 130 И CITROEN C4 2.0 HDi 138: КОЙ МОЖЕ ПОВЕЧЕ?

С току що направен фейслифт в началото на 2006 г. Рено Меган засега успява да запази своето място на лидер в сегмента на компактните модели срещу Ситроен С4. Това обаче е една нелека мисия.

RENAULT MEGANE 1.9 dCi 130 И CITROEN C4 2.0 HDi 138: КОЙ МОЖЕ ПОВЕЧЕ?
Най-продаваният модел във Франция за миналата година Рено Меган остава един от най-предпочитаните автомобили от клиентите, но не бива бързо да се доверяваме на тази констатация, тъй като числата от продажбите на семейстовото на Меган групират разнообразни каросерии (Coupé, 4 и 5 врати, комби, CC и т.н.). Срещу него Citroën C4 заема 7-мо място, но вариантите са определено по-ограничени, защото двете каросерии са сходни. Така че всъщност продажбите на „класическия" Меган и на С4 не са толкова далеч като абсолютна стойност, а при Ситроена има тенденция на покачване. Между Рено и Ситроен в случая няма очевиден избор, затова френският автомобилен сайт Caradisiac изправи двата компактни модела на национален френски дуел. Противопоставянето между Рено и Ситроен не само във Франция е традиционно. В дизайна двата компактни френски модела са отчетливо различни. Стилистиката на Меган е дело на Патрик Льо Кюемен, докато дизайнът на С4 е записан в CV-то на Жан Пиер Плуе. Две напълно разични личности, но с професионални качества и реализация, заслужаващи респект. Основното в дизайна на Меган, вертикално скосената задница е демонстрация на възможността линиите да бъдат разчупени и макар че автомобилът претърпя лек фейслифт в началото на годината, стилът остана съвсем същия. Промените бяха ограничени до контура на фаровете и лека модификация на задните светлини, запазвайки V-образната стилистика на предницата.    
При Ситроен С4 във версията с пет врати дизайнът „си играе" със заоблеността на линиите. Стилът представлява радикална промяна в сравнение с предходния модел Ксара, който се характеризираше с добро, макар и малко незабележимо купе, подчинено на старата стилистика на марката. В интериора Ситроен С4 е с предимство пред своите конкуренти. Воланът има неподивижна централна конзола и различните инструменти на таблото не дават шансове на модерната но традиционна стилистика в кокпита на Рено. Макар, че качеството на мателиалите и изработката в двата автомобила са на много високо ниво, модерното амбиенте в С 4 печели симпании със своята авангардност.Поведение на автомобила и комфорт са другата област, в която е трудно да изберем между нашите двама съперници. Меган остава един от критериите в компактния клас, а С4 е представител на марката, от която винаги се е очаквало най-много в сферата на комфорта. Макар че окачването на С4 не е хидропневматично и тук няма компромиси между комфорта и сигурното поведение на автомобила. Инженерите и дизайнерите на Ситроена са положили огромни усилия пътуващите в купето да се чувстват много комфортно и са успели да осигурят повече пространство на задната седалка, докато случаят в Мегана не е точно такъв и пасажерите на задната седалка са доста стеснени, което се усеща на по-дълги отсечки. Що се отнася до моторите, тук почти няма компромиси. Модерни комън-рейл дизелови агрегати от най-ново поколение доминират в гамата и на двата модела - 2.0 HDi със 138 к.с. в Ситроен С4 и 1.9 dCi  със 130 к.с. в Рено Меган. С фейслифта от началото на годината двигателят на Реното получи увеличение на мощността от 120 на 130 к.с., благодарение на малка промяна в горивната камера. Това се отрази и на максималния въртящ момент на агрегата, който също се увеличи с 30 Nm, а разходът на гориво остана в познатите рамки. HDi на Ситроена има със 7 км/ч по-висока максимална скорост, но пък  dCi на Мегана дава с 0.2 литра/100 км по-нисък среден разход, което осигурява малко предимство на Реното. Двигателят на Ситроена е и малко по-шумен и в този смисъл Меган разполага с по-култивирания мотор.  
0 от 500