Автомоблът е с електродвигател имащ мощност 108 к.с.и максимален въртящ момент 282 Nm. С едно зареждане автомобилът ще може да изминава около 160 км. Цената на електромобила ще бъде около 22 000 евро.
Nissan Leaf ще се произвежда на изцяло нова платформа, която ще може да предостави достатъчно и удобно място за акумулаторите. Акумулаторната система ще и разположена под пода на кабината и се състои от 48 индивидуални литиево-йонни модули. Теглото й е 270 кг. и може да складира 24kWh енергия, достатъчна за да подсигури движение на автомобила до 160 км и добра динамика.
Ускорението от място до 100 км/час е за 10 секунди. Максималната скорост на електромобила Leaf е 145 км/час. Nissan е една от фирмите най-дълго разработваща литиево-йонните батерии – от 1992 година. Интересно е обаче, че акумулаторната система за Nissan Leaf ще бъде давана на лизинг на крайния потребител на автомобила и няма да се продава заедно с автомобила.
С подобна система Nissan поема отговорността за поддържането и презареждането на акумулаторната система. От друга страна, това сваля от цената на автомобила около 7 000 евро, а лизинговата цена ще е около 100 евро на месец.
Презареждането на батерията на Nissan Leaf е за около 8 часа в европейската мрежа с напрежение 240 волта и 16 часа в мрежа с напрежение 110 волта (САЩ и Япония) В специална трифазна зарядна станция с мощност 400 волта зареждането (около 80%) обаче е само за 15 минути.
Интересно е и това, че Nissan не е съобразил своя модел със системата Quickdrop, която въвежда Renault за бъдещите си електромобили. При тази система изхабените батерии ще бъдат заменяни от нови, заредени в специални станции, като това ще става за десетина минути. Според Nissan обаче, „тази система не е подходяща за Европа”, без да пояснява защо.
Дизайнът на електромобила е доста привлекателен, но и обикновен, без някакви футуристични елементи, към които прибягват доста производители, когато става дума за неконвенционални автомобили.