IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Това е Nissan Leaf

Nissan представи в неделя своя глобален модел на електромобил, наречен Leaf.

Това е Nissan Leaf
Този модел ще бъде в продажба в Япония и САЩ още догодина, а в Европа през 2012г. 


Автомоблът е с електродвигател имащ мощност 108 к.с.и максимален въртящ момент 282 Nm. С едно зареждане автомобилът ще може да изминава около 160 км. Цената на електромобила ще бъде около 22 000 евро. 


Nissan Leaf ще се произвежда на изцяло нова платформа, която ще може да предостави достатъчно и удобно място за акумулаторите. Акумулаторната система ще и разположена под пода на кабината и се състои от 48 индивидуални литиево-йонни модули. Теглото й е 270 кг. и може да складира 24kWh енергия, достатъчна за да подсигури движение на автомобила до 160 км и добра динамика. 


Ускорението от място до 100 км/час е за 10 секунди. Максималната скорост на електромобила Leaf е 145 км/час. Nissan е една от фирмите най-дълго разработваща литиево-йонните батерии – от 1992 година. Интересно е обаче, че акумулаторната система за Nissan Leaf ще бъде давана на лизинг на крайния потребител на автомобила и няма да се продава заедно с автомобила. 


С подобна система Nissan поема отговорността за поддържането и презареждането на акумулаторната система. От друга страна, това сваля от цената на автомобила около 7 000 евро, а лизинговата цена ще е около 100 евро на месец. 


Презареждането на батерията на Nissan Leaf е за около 8 часа в европейската мрежа с напрежение 240 волта и 16 часа в мрежа с напрежение 110 волта (САЩ и Япония) В специална трифазна зарядна станция с мощност 400 волта зареждането (около 80%) обаче е само за 15 минути. 


Интересно е и това, че Nissan не е съобразил своя модел със системата Quickdrop, която въвежда Renault за бъдещите си електромобили. При тази система изхабените батерии ще бъдат заменяни от нови, заредени в специални станции, като това ще става за десетина минути. Според Nissan обаче, „тази система не е подходяща за Европа”, без да пояснява защо. 


Дизайнът на електромобила е доста привлекателен, но и обикновен, без някакви футуристични елементи, към които прибягват доста производители, когато става дума за неконвенционални автомобили. 




0 от 500
  • #23
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Божан Вутов ( преди 11 години )
    Единственото, което не отчитат хората говорейки за кули с "0 вредни емисии" е колко вредни емисии е отделила електроцентралата произвеждайки това количеството електричество и колко мръсно е производството на 90 киловата батерии за планетата... и хората си въобразяват, че карат чист автомобил. Уви голяма част от това е просто... маркетинг.
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Velev ( преди 13 години )
    Имаше коментари за бавния заряд на батериите. Който иска да им скъсява живота нека бърза. Хората толкова са се разбързали, че пропускат живота. Изместен им е фукуса, вниманието се е насочило към оцеляване, и намиране на пари. А пари не се ядат...
  • #21
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ако се сдобиете със специална трифазна мрежа с мощност 400 волта, обаче зареждането на автомобила може да стане само за 15 минути.
  • #20
    1 rate up comment 1 rate down comment
    anonimen ( преди 14 години )
    Ако се сдобиете със специална трифазна мрежа с мощност 400 волта, обаче зареждането на автомобила може да стане само за 15 минути.
  • #19
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Stevelius ( преди 14 години )
    Влезте в сайта http://***.teslamotors.com/ и ще видите електромобили-с по-голям пробег,по-бързи,по-красиви.Е и по-скъпи,но качеството си има цена.
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    петрола свършватова е бъдещетодано повече компании се включат за да се подобри и поевтини технологията
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Лудория ( преди 14 години )
    Много критики, много нещо! Искам да питам и аз като "жицата" смятали ли сте колко км. ежедневно минавате и с каква скорост? Аз минавам 200 км. с не повече от 120 км/ч. Возим се 3-*** или 4-*** души без багаж. на работа прекарвам 10 часа! Струва ми се идеална за моя случай колата!!! Да не говорим за разни таксиджии или хора, които обикалят с автомобил града. Такъв автомобил на светофар не хаби гориво! И докато стои на някой паркинг може да се зарежда!
  • #16
    0 rate up comment 1 rate down comment
    K ( преди 14 години )
    и аз си мисля, че са могли да го кръстят FROG, а не LEAF... иначе дано тая технология да дръпне още напред
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Аланон ( преди 14 години )
    Отлични новини. Стане ли достъпна веднага я взимам. Ще ми харчи 0лв (имам ветрогенератор)на 100 вместо 12лв сега. Да не говорим, че с повечко такива коли из градовете няма да се задъхваме по улиците.
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    една от статиитеhttp://***.***/article?id=181906