Новината бе потвърдена на официална пресконференция на компанията тази сутрин в Мюнхен.
За разлика от другият гигант, който се оттегли наскоро - Хонда, този път решението не е продиктувано толкова от финансовата криза, а от липсата на успехи и търсенето на нов маркетингов имидж.
"Това е много трудно решение за нас. Но е решителна стъпка в преследването на стратегическите цели на компанията", обяви председателят на борда на директорите на БМВ - Норберт Райтхофър.
"В бъдеще колите все повече ще бъдат оценявани според издържливостта си и съвместимостта с природата. Това е областта, в която искаме да останем начело. Според тази цел номер едно, непрекъснато оценяваме другите си дейности. В този смисъл Формула 1 вече не е толкова добър маркетинг за нас".
БМВ бе единственият отбор, който гласува вето на забраната на използване на системите КЕРС и бе най-активен в разработването им. Дори и в тази област обаче отборът се провали и от няколко състезания насам демонтира системите от болида на Ник Хайдфелд.
Сега пред отбора предстои тежката задача да намери морални сили да завърши и без това много трудния сезон.
Прочетете още.