IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

PSA ЩЕ ПУСНЕ ДИЗЕЛОВИЯ ХИБРИД СЕРИЙНО ПРЕЗ 2010

Peugeot и Citroen ще разполагат серийно с новата хибридна техника (дизелов и електромотор) от 2010 година.

PSA ЩЕ ПУСНЕ ДИЗЕЛОВИЯ ХИБРИД СЕРИЙНО ПРЕЗ 2010
Важният въпрос: Какво е хибриден мотор? Накратко казано, техника за задвижване, която обединява в себе си два източника на енергия. Например стандартен двигател и електромотор. Двата компонента на задвижването се комбинират по такъв начин, че да се използват предимствата на всеки един от двата източника. При това положение автомобилът се движи с по-ниски вредни емисии на отработените газове и по-ниско ниво на шум, но още по-важно - с много по-нисък разход на гориво. Засега обаче това не означава по-евтино, защото хибридната техника е доста скъпа. До този момент на практика повечето хибридни автомобили се движат чрез комбинацията от двигател с вътрешно горене (бензин) и електромотор. Тази технология беше развита от Toyota през последните години, основно за пазарите на САЩ, където бяха продадени стотици хиляди такива автомобили. Френският концерн PSA Peugeot Citroen обяви, че в близко бъдеще ще предложи хибридно задвижване с дизелов мотор. Според френската компания комбинацията с HDi мотор за европейските пазари, където дизелът играе значителна роля, би била много по-подходяща и би довела до много по-нисък разход на гориво (а също и на емисии СО2). Употребата на дизелов мотор вместо бензинов би довела, според PSA до намаляване на разхода на гориво с 25%. За прототипи на новото хибридно задвижване инженерите на Концерна избраха Peugeot 307 и Citroen C4 - два автомобила от най-популярния пазарен сегмент в Европа. При избора на моторите решението падна върху 1,6 l HDi с 66 kW и естествено с филтър за твърдите частици система FAP. Към това е прибавен старт-стоп автоматик от най-ново поколение. HDi хибридът разполага с автоматизирана шестстепенна скоростна кутия с хидравлично управление и с много изгоден ъгъл на действие. Решението за превключване на предавките се осъществява автоматично, без намесата на шофьора. Електромотора на хибрида има мощност от 16 kW при въртящ момент от 80 Nm, а максималните му параметри са 23 kW и 130 Nm. Тези характеристики позволяват скорост от 50 км/ч при самостоятелна употреба на електромотора.Пакет батерии високо напрежение осигурява спестяването на електроенергия, добивана при натискане на спирачките например. Система за управление координира максимално изгодната и енергоспестяваща употреба на всички компоненти. Първите пробни тестове на двата хибрида оставиха много положителни впечатления, макар че автомобилите все още на са 100% убедителни по отношение на поведението си на пътя. Все пак до серийния старт има още доста време, така че инженерите на PSA могат да подобрят много детйли. Най-важният въпрос в момента обаче, е как дизеловият хибрид да бъде предложен на клиентите на приемлива цена?Още по темата: ЖАН - МАРТИН ФОЛЦ: БЕНЗИНОВИТЕ ХИБРИДИ НЯМАТ БЪДЕЩЕ В ЕВРОПА
0 от 500