Mercedes представи своя нов Experimental Safety Vehicle (ESF), в който показва нови системи за сигурност.
За последен път подобен автомобил беше демонстриран от фирмата през далечната 1974 г.
Сега ESF 2009 е създаден на базата на
S400 Hybrid. Автомобилът показва редица иновационни системи за безопасност, като повечето от тях са функциониращи и готови за серийно приложение.
Една от най-интересните системи е допълнителната спирачка монтирана на пода на колата. Тя се задейства автоматично, когато колата „усети” неизбежен удар. Тази система също така повдига предницата с до 80 мм, като пречи на колата да се „гмурне” под препятствието в което ще се удари.
В новия ESF инженерите на Mercedes са разработили така наречените „надуваеми метални структури”, които подсилват защитата на пътниците при катастрофа. Сега съществуващите странични прегради срещу удар могат да бъдат запълнени с въздух под налягане между 10 и 20 бара.
В интериора на колата специални механизми могат да придвижат седалките с 50 мм към центъра на кабината, ако компютърът на колата открие, че ще последва неизбежен страничен удар.
Сред другите системи за безопасност демонстрирани в ESF можем да споменем и „умните гуми” или въздушната възглавница разположена в предпазните колани.
Шефът на отдела за безопасност в Mercedes, Улрих Мелинхоф (Ulrich Mellinhoff) казва, че разработката не цели само да подобри резултатите на моделите на Mercedes при краш тестовете или да покаже още повече предпазни въздушни възглавници в автомобила. „ESF2009 ясно илюстрира подхода на Mercedes-Benz към бъдещите системи за пасивна и активна защита на пътниците”, допълва Мелинхоф.