В официално съобщение за пресата на Volvo се казва, че шведската фирма разработва хибридната система вече две години в сътрудничество с фирмата Vattenfall. Тази фирма ще има за задача да създаде мрежа от улични зарядни станции в Швеция, с чиято помощ акумулаторите на хибридния Volvo ще се зареждат само за минути.
Дизеловият двигател в хибридната система ще може да работи и с така наречения синтетичен дизел и ще се използва главно за увеличаване мощността на електромотора, който ще бъде основен за колата. Акумулаторите ще бъдат литиево-йонен тип. Те ще се дозареждат по време на движение с помощта на регенерирана енергия от спирачната система.
За хибридната система на Volvo е известно и това, че ще има вредни емисии от СО2 само от 50 г/км. В съобщението за пресата на Volvo се напомня, че сега най-икономичните модели на фирмата са C30, S40 и V50 във версия DRIVe. Средният разход на гориво при тях е 3.9 литра на 100 км, а вредните емисии CO2 са 104 г/км.
Първите прототипи на новата хибридна система ще се монтират на три автомобила Volvo V70, които ще бъдат демонстрирани още това лято.