3/92 Представяне на новата генерация на произвеждания от 83 г. автомобил с предно предаване. Хечбек и седан версии на каросерията. Мотори: 1.9 литров с 90 к.с., 2.0 и 2.2 литрови с по 115 к.с. и двата, 2.5 литров V6 с 163 к.с. и един 2.0 литров дизел с 75 к.с. Версия комби на базата на предишния модел се произвежда до 97 г.2/93 Еърбег за водача серийно6/97 Смяна на модела. Мотори: 1.9 литров с 90 к.с., 2.0 литров с 115 к.с. ABS, предни и странични въздушни възглавници серийно.2/98 Представяне на новата комби версия8/98 Нов 2.0 литров турбодизел с 100 к.с. за всички версии1/00 Фейслифт при лимузината4/00 Фейслифт при комбито10/00 Нов 2.0 литров дизел с 110 к.с.7/02 Прекратяване на производството и смяна на модела с Мазда 6Мазда 626 е циментирала имиджа на порядъчен, но скучен автомобил. Собствениците са много доволни от колата си.Не е ли уникално? Цял свят крещи за надеждни автомобили, но когато се предложи такъв, веднага се обявява за прекалено скучен. Затова всеки, който смята недостатъците и грешките в една кола за черти от нейния характер да не чете по-нататък тази статия. Да останат тези, които иската да научат нещо за един от най-солидните автомобили в средния клас. Мотор: още базовият бензинов мотор с 90 коня се справя без усилия с ускорението и динамиката на тежащия 1.3 тона автомобила. По-голямо въодушевление предизвиква 2.0 литровият агрегат, който е подходящ за всякакви условия. И двата мотора не са някакво чудо на технологията, по-големият бръмчи малко повече, но и двата са абсолютно препоръчителни. Ролята на аутсайдери на пазара втора ръка се пада на произвежданият от 92 до 97 г. 2.5 литров V6 с 163 коня и двулитровия дизел, който с екзотични технологични решения успява да мобилизира само 75 коня мощност. Турбодизел с директно впръскване Мазда успя да предложи доста късно. Двулитровият TD от 98 г. е 100 к.с., а от 2000 г. - 110 к.с. Твърдото окачване не се пресилва в нито един от вариантите на задвижване. Не трябва да се премълчава, че последната генерация на 626, тази след 97 г. стои на шосето значително по-добре от своя малко отпуснат предшественик.Достатъчно голямо вътрешно пространство и голям обем на багажника предлагат и трите варианта на каросерията - хечбек, седан и комби след 97 г. Трябва да се имат предвид някои дребни недостатъци като лошо позиционираните по таблото инструменти или неизчислената геометрия на коланите. За да не повтори грешките в ценовата политика при стария модел, Мазда постави в по-новото поколение на 626 богато серийно оборудване. Електрически стъкла, серво, централно заключване, 4 еърбега, както и ABS бяха включени в цената и не се доплащаха. Заобленият предшественик за сметка на това предлага доста по-малко вътрешно пространство и често е прекалено спартански обзаведен. Известна тъмна сянка върху имиджа на колата хвърля спирачната система. Дългите спирачни пътища не пасват на пъргавите характеристики на моторите.
В най-общи линии разходите по Мазда 626 са в нормални граници, неприятни изненади няма. По - новите турбодизели от 98-99 г. покриват едва остарялата още тогава еконорма Евро 2. По-малко търсена и затова - по-евтина е хечбек версията на пазара втора ръка. Горе - долу еднакво търсени са седан и комби вариантите, но поради по-високата степен на практичност на комбито, то се оказва по-лесно продаваемо в последствие. Най-често срещани повреди
Мотор: скъсани ангренажни ремъци, преди всичко при дизела (98-99 г.) Дефектни щекери на свещите (92-97 г.)
Задвижване: неуплътнена хидравлика на съединителя, заяждащи съединители, в редки случаи дефекти в скоростите
Ауспух: скъсвания в предната част на гърнетата
Дефекти в спирачките, неравномерно износване на накладките, ръждясали или заяли ръчни спирачки