
С новия агрегат алиансът Renault-Nissan ще отговори на бъдещите норми за опазване на околната среда Euro 6, които ще започнат да действат от 2014 г. В разработката на двигателя вече са приложени 15 нови патента.
Мощността на турбодизеловия агрегат с обем 1.6 литра ще бъде 96 kW (130 к.с.), това е същата мощност като при сегашния 1.9 dCi. При същата мощност обаче вредните емисии са с 30% по-ниски, а разходът на гориво пада с 20%. Идеята на Renault е да направи този двигател масов при моделите си от средна и ниска средна класа.
.jpg)
Например при Mеganе новият агрегат ще допълни по-малкия 1.5 dCi (K9K), който се предлага в четири варианта на мощност, като замени 1.9 dCi.
Приложение новият 1.6 dCi ще намери и при лекотоварните модели на френската фирма, както и при моделите на партньорския Nissan. Новият 1.6 dCi е обновен с технологията използвана и при 2.0 dCi (M9R), който при влизане в сила на нормите Euro 6 ще замени 2.2 dCi и 2.5 dCi.
Производството на новия двигател ще се запази в завода на Renault в Clеon, който работи от 1958 г. Днес там се произвеждат двигателите 1.9 dCi, 2.0 dCi, 2.5 dCi, 3.0 dCi и бензиновите 2.0 и 2.0 Turbo.