От една страна е ясно, че удължената предница подсигурява безопасност, както за пътниците в 407-та, така и за пешеходците. Но подобно решение несъмнено е нарушило хармонията на автомобила, хармония, която съществува в неговия предшественик Peugeot 406. Когато сравняваме 407 Coupe с 406 Coupe, едно нещо става ясно веднага - новият модел е много по-близо до базисния дизайн на 407, докато купето на 406 е доста по-различно от седана 406.
Обикновенно това се обяснява с факта, че старото купе е изработено в дизайнерското студио на Pininfarina, докато новото е дело изцяло на дизайнерския център на Peugeot. Има обаче и друго обяснение и то също е логично и интересно. Има информации, че първоначално групата PSA е поръчала на студиото на Pininfarina да изработи дизайна на друг автомобил. Идеята е била да се създаде Citroen Xantia Coupe, на който автомобил да се монтира хидравличното окачване от нов тип. По късно обаче шефовете на PSA решават да създадат различен имидж на Peugeot и Citroen и новото окачване е взето от Xantia Activa, а създаденото от италианците купе отива при Peugeot.
И наистина, ако игнорирате емблемата на Peugeot и типичните фарове, в профил 406 Сoupe напомня повече Citroen Xantia, отколкото базисния 406....Но да се върнем на Peugeot 407 Coupe. За разлика от седана, купето без съмнение e по-елегантно. Предната част вече не изглежда така неестествено удължена, благодарение на по-голямото й заобляне. Агресивния вид от седана е запазен и при купето 407. Отзад автомобилът изглежда още по-добре.
Вътре нещата се повтарят - купето 407 е доста по-близо до базисния седан 407, отколкото купето 406 до седана 406. При новото купе на Peugeot практически е запазен същия преден панел, както при седана, но това не прави интериора по-малко стилен. Вътрешният дизайн на трилитровото купе 406 оставя усещането за доста по-скъп автомобил - изключително качествена кожа, мека на допир и приятна на вид пластмаса, хармонична цветова гама. Купето на Peugeot 407 изглежда дори по-скъпо, има повече кожа, на много места пластмасата е заменена със стилни метални панели. Определено предимство на купето 407 е това, че е по-удобно, първо защото е по-просторно, особено на задните седалки, и второ, защото самите седалки, и отпред и отзад, са по-комфортни.
Най-големите разлики обаче идват от оборудването, което при 407 е много по-богато в сравнение с предшественика. Само да споменем такава екстра като преместването на предните седалки автоматично, а не ръчно. Далеч по-богат и функционален е бордовия компютър на 407 - цветен дисплей, много по-обхватна информация за двигателя, аудиосистемата, наличие на Bluetooth и др. Електрониката на 407 Coupe дори изглежда първоначално малко сложна, но с времето се свиква.
Без да бъдат спортни автомобили, „семейните" купета 406 и 407 са снабдени с оборудване, даващо им и спортни характеристики - амортисьори с променлива твърдост, понижен просвет и по-нисък център на тежестта, втвърдено окачване... При 406 твърдото окачване е първото нещо, което усещате като разлика от седана. Благодарение на него автомобилът се държи великолепно на пътя и при по-високи скорости. Това обаче има и обратна страна - усещат се дори и най-малките неравности по пътя и комфортът е доста по-нисък в сравнение с този в седана. Peugeot 407 coupe превъзхожда предшественика си по шумоизолация, има по плавен ход и по-малко вибрации при по-лош път. Поведението на пътя е също отлично благодарение на „умния" хидроусилвател на кормилната уредба, който реагира на усилието върху нея и променя адекватно ъгъла на завиване и скоростта на автомобила. Това позволява скоростта на купето 407 да бъде по-висока от тази на 406 Coupe.
Трилитровите двигатели и при двете купета са отлични. Имат динамика и сила практически от най-ниските обороти, но около 3000 об/мин показват най-доброто от себе си. Голямата разлика между 406 и 407 идва при автоматичните скоростни кутии, където четиристепенната предавка при 406 е значително по-лоша от шестстепенната при 407. Старата скоростна кутия „мисли" твърде дълго преди да реагира на желанието на водача. Новата е лишена от този недостатък. Нещо повече, охотно изпълнява командата "кик-даун" и изтрелва колата моментално. Освен това има опция за комфортен или спортен режим.
Като цяло управлението и на двете купета е удоволствие. Но не може да не се отбележи, че новото купе 407 е по-добро по отношение на поведение на пътя и комфорта от 406. По принцип и двете купета са 4 местни, но при 407 да седиш на задната седалка е много по-удобно и лесно. За сметка на това двете малки прозорчета не се отварят, както беше при 406... При 407 видимостта напред и назад е отлична - както е известно това може да бъде проблем при много купета. Единственият проблем е проточилият се напред „нос", за който винаги те е страх, че ще опре в бордюра...Тогава на помощ идва предния паркинг-асистент, който при трилитровото купе е в стандартното оборудване.
Може да се обобщи, Peugeot 407 Coupe е много красив и функционален автомобил с чудесно поведение на пътя, който носи удоволствие. Крачката напред в сравнение с купе 406 е видима. Каквито и забележки да имаме към дизайна, те не са съществени, а с дългия „нос" се свиква. Най-доброто е това, че новото купе не отстъпва в нито една характеристика на своя предшественик, а Peugeot 406 Coupe беше еталон за красив, балансиран и във всяко отношение отличен автомобил дълги години. За този, който не може да си позволи 407 заради високата цена, препоръчваме предшественика, който днес може да се намери на доста приемливи цени. Ако цената обаче за вас не е проблем, то няма върху какво да се разсъждава - Peugeot 407 Coupe има малко съперници в своя клас.