IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

DAIMLER CHRYSLER ЩЕ УНИФИЦИРА МОДЕЛИТЕ СИ

Една от големите промени под ръководството на Дитер Цетче при Daimler Chrysler изглежда ще бъде унификацията на моделите. Както съобщава сайтът Еdmunds, в скоро време моделите на Mercedes, Chrysler, Jeep и Dodge ще имат много повече общи части и агрегати, отколкото сега.

DAIMLER CHRYSLER ЩЕ УНИФИЦИРА МОДЕЛИТЕ СИ
По същество шефовете на групата Daimler Chrysler започват да  правят това, което Volkswagen направи преди 7-8 години, като разчитат да постигнат намаляване на разходите при създаването на нови модели. Първата крачка, че бъде създаването на шасито LY, което ще смени LX. На тази платформа ще бъдат монтирани Chrysler 300, Chrysler Imperial, Dodge Magnum, Dodge Charger и Dodge Challenger. Но с това универсалната платформа няма да е свършила цялата си работа. Тя ще бъде в основата и на модифицирани платформи за новата Е класа на Mercedes, която ще бъде представена през 2010 г. както и за новото поколение на Mercedes R клас и за бъдещия CLS, които ще се появят през 2012 г. На нея ще се монтира и новият модел на Chrysler - Pacifica. Също така универсална ще бъде и друга платформата, на която ще бъдат монтирани новите поколения на SUV моделите на групата - Jeep Grand Cherokee, Jeep Commander и Mercedes ML, които трябва да се появят през 2010 г. Вероятно освен платформата тези модели ще имат и други общи детайли и агрегати. Тук обаче остава трудната задача на Daimler Chrysler да запази уникалните характеристики и дизайн на марките от групата. Но идеите на Дитер Цетче не спират дотук. Говори се, че е близко времето, когато ще се появи обща платформа и с групата Фолксваген, която ще бъде споделяна от модели на Мерцедес, Крайслер и Фолксваген. Сътрудничеството между двете групи ще продължи и с общо производство и използване и на други части. Дали това е началото на световната унификация на автомобилното производство? И дали големите в бранша днес разчитат на подобно сътрудничество, за да запазят позициите си и да не позволят на китайците след десетина години да ги изместят?
0 от 500