Когато поставите шестцилиндров двигател на един малък автомобил, когато този двигател произвежда повече мощност и има по-голям максимален въртящ момент отколкото при седана на по-високата серия (330i)- съответно 195kW и 315Nm, в резултат получавате най-мощният хечбек в своя клас - BMW 130i.
Бебето на Баварската фирма дава показатели, до които не могат да се доберат далеч по-големи и обявявани за спортни модели - ускорение от 0 до 100 км/час за 6.1 секунди и електронно ограничена скорост до 250 км/час.
Най-големи конкуренти на малкото спортно БМВ са Audi A3 3.2 Sportback quattro и Alfa Romeo 147 GTA. В по-малка степен тук могат да се намесят и VW Golf GTi , Opel Astra GSi, Renault Megane 2.0T Sport, всички те обаче са с 30 до 50 kW по-малка мощност от BMW 130i. Има и още една разлика между Бавареца и всички останали - единствено БМВ 130i e със задно предаване и това допринася много за спортното усещане при неговото управление. Това се отнася и за изключването на системата за контрол на стабилността (DSC - Dinamic Stability Control), което обаче може да доведе до непредвидими последици, най-невинната от които е да се подпишете със задните гуми върху асфалта при стартиране. Вероятно най-добрият компромис е да се настрои автомобилът на DTC, т.е. средната степен при настройките, при която електронният контрол върху стабилността се запазва, но е намален. Шасито на БМВ 130i допринася за изключителното изживяване при управлението на автомобила. Тежестта е разпределена абсолютно равномерно 50:50 върху предните и задни оси. Относително ниското тегло на „Единицата" - 1450 кг също дава своето за ускорението и спортните изживявания зад волана на 130i.
Комфортът на предните две седалки е безспорен. Електрически регулирани, те дават всестранна подкрепа на тялото и позволяват да се усети удоволствието от управлението. Малкото пространство за краката на пътуващите отзад е единственият проблем в интериора. И в малкото БМВ ще ви се налага доста често да се обръщате към упътванията за да свикнете с това, кое копче и кой бутон за какво служи. Ако срещу доплащане добавите и известния i-Drive на BMW, нещата може още повече да се усложнят, но това разбира се са приятни емоции. Може да се обобщи, че новият "горещ" малък баварец е най-мощният автомобил в своя клас и предлага невероятна комбинация от скорост, звук, комфорт и удоволствие при управление.
Технически характеристики на BMW 130i :Двигател - шест цилиндъра разположени в линия, обем 2996 см2, инжекцион, с 4 клапана на цилиндър.
Максимална мощност - 195 kW при 6600 об/мин.
Максимален въртящ момент 315 Nm при 2500 до 4000 об/мин.
Максимална скорост - 250 км/час, електронно ограничена
Окачване - алуминиево, независимо отпред и отзад