Ланчия Ипсилон е истински мини-благородник, макар и с малки слабости, основно по отношение на сигурността. По-рано малките коли трябваше да са прости, икономични и практични. Малката Ланчия пренася атмосферата на луксозна лимузина в най-малкия клас. Под ламарината се крие техниката на Фиат Пунто, която е тествана в милиони екземпляри и е съвсем надеждна.
Най-малкият мотор е 55 к.с. (в Елефантино), но 1.2 литровият с 60 коня е за предпочитане. Добре реагиращия на газта мотор е темпераментен, без да е прекалено шумен и с разход от около 7л/100км се оказва рядко икономичен. Все пак не бива да очаквате някакъв невероятен отскок, тъй като и той, както всички Y мотори, се нуждае от високи обороти, за повече сила. По тази причина, който се нуждае от по-мощен мотор, който смята да ползва колата и за извънградско каране, по-добре да избере 1.4 литровия 12v двигател с 75 или 80 к.с. или пък 1.2 литровия 16v с 85 коня. При тези два мотора разходът също седи в съвсем прилични рамки между 7 и 8л/100км. Каросерията на Ипсилон е изработена качествено и предлага неочаквано много място. Великолепното пространствено усещане отпред и приятните седалки, както и благородното вътрешно обзавеждане с велур "Алкантара" (освен в базовия модел Елефантино) не оставят усещане за мини-автомобил. Едва трудното качване отзад и ограничената свобода на краката за седящите там напомнят, че Y е само 3.72 метра. Хубаво е, че задната седалка пада, защото багажникът е само 220 литра.
Трябва да се привиква с екстравагнтно разположените в централната конзола инструменти, иначе всички функции са лесни за обслужване. Много непрактични са иначе красивите брони, тъй като не са добре защитени от лайсни и се драскат лесно, а това е все пак автомобил, който е предназначен основно за градско каране. По отношение на сигурността - еърбег за мястото до водача има едва от октомври 98 г. Спирачните пътища трябваше да са по-къси. При последния фейслифт през 2000 година се появиха серийно странични еърбегове и ABS.Поддръжката на Y е доста скъпа, поради ценовата политика на концерна и съответните цени в сервизите на марката. Като се прибави и сравнително бързата загуба на стойност, типична за италианските коли, разходите се доближават почти до тези за кола от компактния клас. Тръпката за Ипсилон е силно зависима от нивото за обзавеждане. По-скоро скромните базови модели Елефантино са си коли малък клас, по-високите нива Космополитън и LX от своя страна са обзаведени като луксозни лимузини.
Най-често срещани повреди:
Мотор: дефекти, причинени от скъсани ангренажни ремъци (96-97 г.г.), прегорели гарнитури на главата на мотора и загуба на масло
Горивна и охладителна системи: дефектни горивни помпи (особено 2001 година), неуплътнени маркучи по охлаждането, изтичане на вода
Многобройни случаи на дефектни автоматици (96-97 г.г.), дефектни съединители, лошо действие на спирачките