Така например във Франция, всеки купувач (без оглед на това връща или не стар автомобил), получава значителен бонус при закупуването на нов автомобил с нисък разход на гориво. В почти всички страни от Европейския съюз най-малките автомобили са или изцяло освободени от данъци, или притежателите им заплащат за тях символични такси.
За подобряването на продажбите в сегмента на най-малките автомобили допринасят и производителите, които през миналата година пуснаха няколко доста успешни нови модели – новото поколение на Renault Twingo, Opel Agila/Suzuki Splash и Hyundai i10.
Първи по продажби обаче е един относително по-стар „боец” - Fiat Panda. Макар продажбите на този модел през 2008 да падат с около 10% спрямо продажбите през предходната година, той остава начело в своя клас в Европа и през миналата година. Друг негов „роднина” - Fiat 500 постига през 2008 г. голям успех. Fiat продава и още един, трети модел в този клас - поостарялото Seicento (в Италия се продава за 7700 евро), което го превръща в най-успешната фирма в сегмента на най-малките автомобили на европейските пазари. Всички малки фиати се произвеждат в Полша (заедно с новия Ford Ka).
В този пазарен сегмент силни позиции запазват и френските производители с третото място на Renault Twingo, четвъртото на Citroen C1 и седмото на Peugeot 107.
Годината е успешна и за Smart ForTwo, като неговото ново поколение, появило се през 2007 допринася за високия интерес към модела и през 2008. Chevrolet продължава да продава в Европа Spark, както и по-стария Matiz.
Изключително успешно е представянето на вече продаваното повече от 10 години поколение на Ford Ka. Очакват се нови успехи на този модел след появата на новото поколение през тази година.