IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ПФАЙФЕР: БЯЛОТО СЕ ВРЪЩА НА МОДА

Петер Пфайфер, старши вицепрезидент на ДаймлерКрайслер, отговорник по дизайна, пристигна в България за представянето на макет 1:1 на „Автомобил, произведен в България", прект на ТУ София, Мерцедес Бенц Дизайн и Брабус. Разговаряхме с него в халето на Техническия факултет в Сливен, минути след като беше свалено покривалото на макета на Универс, както се нарича автомобилът на българските студенти Володя Димитров, Иван Иванов и Даниел Чавдаров.

ПФАЙФЕР: БЯЛОТО СЕ ВРЪЩА НА МОДА
Петер Пфайфер, старши вицепрезидент на ДаймлерКрайслер. Подписът му стои под всеки един автомобил от марката Мерцедес Бенц през последните 12 години, т.е. от W210 насам.

Аутомедиапро
: Какви са шансовете на този автомобил за серийно производство?

Пфайфер
: Мисля, че засега не трябва да се мисли за серийно производство. Проектът беше стартиран основно с академична цел, за да могат младите хора в Техническия Университет да се запознаят и да бъдат запленени от начина, по който се създава един автомобил. Основното тук е процесът по създаването на дизайна, как се получава един автомобил. Така да се каже да се види връзката между учебния процес и действителността. Считам че резултатът е налице, интересът е много голям и всички се включиха с голяма страст в проекта. Това ще бъде от голяма полза за следващата им професионална реализация. 

Аутомедиапро
: Проектът обаче, е достатъчно значим, за да доведе в България големия шеф по дизайна на Мерцедес Бенц?

Пфайфер
: Да, младите хора са най-важни. За нас е от решаващо значение да имаме добро поколение дизайнери, защото в крайна сметка това е основната предпоставка за производството на вълнуващи автомобили. Именно затова образоваме младите и тук, но имайте предвид, че действаме и в други университети, в други страни. Мисля, че това е решаващо за бъдещето на младите хора.

Аутомедиапро
: Какви са тенденциите в света на автомобилите, конкуренцията става все по-жестока?

Пфайфер
: Мисля, че като цяло светът на автомобилите е на път да става все по индивидуален. Това означава непрекъснато да се създават нови автомобили, непрекъснато да се откриват нови теми. Конкуренцията е силна, това не подлежи на съмнение, но мисля, че да приемаш конкурентната борба и да побеждаваш е най-нормалната задача в този бранш. Ако говорим за новите тенденции, бих посочил например, че белият цвят отново става актуален. Темата твърд таван, т.е. автомобилният покрив, състоящ се от няколко твърди елементи, които се сгъват един в друг и се прибират в багажника, също е особено модерна и съдържа огромен потенциал. Третата тенденция, която бих посочил като особено актуална, е купета с четири врати като нашия CLS. Сега на пазара се очакват още модели от този тип. Аутомедиапро: ...като тези на Порше и Астон Мартин?Пфайфер:...което само доказва колко правилно сме действали в случая.Володя Димитров, Даниел Чавдаров и Иван Иванов (от ляво на дясно), автори на проекта.Аутомедиапро: Какви шансове имат създателите на „Автомобил, произведен в България" да заработят при вас?

Пфайфер
: В моето студио в Сенделфинген имам представители на двайсет различни националности, което направо покрива почти целия световен спектър. Нищо чудно в скоро време да имаме и някой от България. Защо не, нали точно за това сме тук. Сега полагаме основата.

Аутомедиапро
: Да поговори още малко за тенденциите, какво мислите за американската SUV мода, която завладя света, ще се засилва ли явлението в Европа?

Пфайфер
: Ами ние сме подготвени. Имаме два основни модела с повишена проходимост, както и R-класата, която представлява връзката между лимузината и автомобилът с повишена проходимост, както и между комбито и Station Wagon. R-класата обединява всичко това в себе си. Така че от тази гледна точка сме много добре оборудвани. Но това пак е доказателство за тази тенденция към индивидуализиране в обществото, за която говорих преди малко. Човек вече придобива други навици... Изобщо днешният начин на живот е съвсем различен от този преди двайсет години. Спортните активности също са различни. Тези обществени промени са даденост и автомобилната индустрия трябва да отговаря с нови концепции. 
0 от 500