Най-голямата промяна обаче е появата на нов дизелов двигател при европейската версия на Mazda CX-7. Това е турбоагрегат с обем 2.2 литра, който вече се монтира на Mazda6. Мощността му е 173 к.с., а максималният въртящ момент 400 Nm достъпни още от 2000 оборота.
С този двигател обновената европейска Mazda CX-7 ускорява от 0 до 100 км/час за 11 секунди, а средният комбиниран разход на гориво е 7.5 литра на 100 км. Наред с това новият CX-7 се отличава от своя предшественик по модернизирания интериор с нова централна конзола.
Нов е и волана (същия като при новото поколение на Mazda3), появил се е и нов LED дисплей в центъра отпред, където се изобразява информация от навигационната система или образ от камерата за наблюдаване пространството зад автомобила.
Модернизираният автомобил е с преработена платформа и амортисьори с по-дълъг ход. Нова е и системата за усилване на кормилната система, като при дизеловите версии тя вече ще бъде електрохидравлична вместо хидравлична.
На европейските пазари обновената Mazda CX-7 ще се появи през лятото.