Дизайнът му е в ретро стил и напомня в задната си част на VW Beetle или на Subaru 360. На друг може да се стори близък до стила на Renault 4CV, (без две врати) но в крайна сметка това си е Mitsubishi и в основата му е концепцията i-MiEV Sport от Tokiо 2007.
В горната част на покрива има панел, който може да се свали. При изработването на каросерията най-важно е било да се постигне ниско тегло, затова за нейната изработка са използвани пластични материали.
Най-силно впечатление този електромобил обаче, прави с технологията която показва, не толкова с външния си вид. Двигателят е разположен в задната част на колата. Има мощност 60 kW (80 k.с.) и максимален въртящ момент 230 Nm. Захранва се от литиево-йонна батерия от второ поколение с напрежение 330 V. Целият комплект е разположен съвсем ниско и така държи центъра на тежестта също ниско, което прави автомобила стабилен.
Наред с това конструкторите на Mitsubishi са успели да постигнат идеално разпределяне на тежестта върху двете оси – 50:50. Големината на i-MIEV Sport Air отговаря на днешното разбиране за мини автомобил, но в същото време разстоянието между осите е над 2500 мм. Колата тежи 980 кг и има джанти с размер 17 инча и гуми 175/50 R17.
Стандартния прототип на електромобила i-MiEV, който беше представен през 2006 г. ще се изработва серийно от идната година. Нещо повече, Mitsubishi ще доставя този автомобил и на Peugeot, който ще го продава в Европа и със своята марка. С едно зареждане колата ще изминава 160 км, а акумулатора ще се зарежда напълно за около 7 часа в електрическата мрежа за общо ползване. Това е доста дълго време и сега се разработва система, която ще позволи зареждане на около 80% от капацитета на батерията само за 35 минути. От Mitsubishi планират още през идната година да произведат около 2000 електромобила от този модел, а година по-късно над 10 000 i-MiEV ще бъдат на пазара.
Засега обаче не е ясно дали ще има серийно производство и на версията i-MiEV Sport Air, която сега виждаме в Женева.