fallback

Нов бензинов турбодвигател на групата Fiat

Групата Fiat е амбицирана да покаже, че може да прави не само добър дизайн, но и модерни двигатели.

Тази година един от кандидатите за „Двигател на годината” ще бъде произведеният от Fiat Powertrain Technologies бензинов турбоагрегат. Той вече ще се монтира на някои модели на Alfa Romeo и Lancia, които ще се представят в Женева. Двигателят има работен обем 1742 cm3, но странно защо, в групата са решили да го обозначат като 1.8 Di Turbo Jet (при Lancia) и 1.8 TBi (при Alfa Romeo 159 и Brera). Двигателят има променливо време за отваряне на всмукателните и изпускателните клапани, директно впръскване на горивото под високо налягане, турбина от най-ново поколение и радикално кратък срок на така наречения motor management, (електронното управление на двигателя, което съкращава времето за реакция на турбината и на целия двигател, когато водачът рязко натисне педала на газта). Основните параметри на двигателя са максимална мощност 147 kW, достъпна без промяна от 4750 об/мин до 5500 об/мин. и максимален въртящ момент 320 Nm достъпен при 2000 об/мин. По двигателят се работи все още и от фирмата обещават при някои следващи модели максималният въртящ момент да бъде в наличност още от 1400 об/мин. С този двигател Alfa Romeo 159 ускорява от място до 100 км/час за 7.7 секунди и има максимална скорост 235 км/час, а Lancia Delta ускорява за 7.4 секунди и има максимална скорост от 230 км/час. При Alfа Romeo (159 и Brera ) този двигател ще се комбинира с механична скоростна кутия с шест степени, а при Lancia с автоматична скоростна кутия с шест предавки.
Тагове:
fallback
  • #23
    въпрос ( преди 15 години )
    защо масово европейските автомобилопроизводители слагат турбо-та на бензиновите агрегати...особено на малолитражките...по скоро това ли е бъдещето или е някакъв вид безсилие. за разлика от тях жълтите по скоро бягат от този подход. въпроса ми е съвсем сериозен, наистина съм любопитен, не се опитвам да се заяждам с никой. мерси предварително
  • #22
    Stefan ( преди 15 години )
    Да бе 1.3 харчи колко 2.4 СТАРИЯ.... Не говори като не си карал такъв мотор!! За немощен съшо не съм съгласен защото на autostradata 180 ги направих за отрицателно време с 4 човека в колата!! Също така мога да заявя че на мойто типо 1.4 7000 оборота не са му никакъв проблем и отвреме навреме си го вкарвам там! Двигателя е с двукамерен карбуратор Weber и е над 200к!!
  • #21
    on.on ( преди 15 години )
    Comman rail принципно е измислена през 1929 от един немски инженер.Но приложим го прави една малка швейцарска фирма,и Фиат поръчва от тях.Дори първите приложения в Алфа са ги правили направи швейцарците.После Бош купува патента
  • #20
    zzz ( преди 15 години )
    Гьоре, карай си Ифа-та и не се обаждай. Пий си бирата в Хоремаг-а и бистри с колегите от Перник новите модели Гоуф с реактивен двигател :)
  • #19
    Георги ( преди 15 години )
    Аз защо си мислех, че е измислен в Техническия университет Цюрих? Дори преди Фиат парвата разработка се монтира на IFA W50. И това е 1985 година - 7 години преди Magneti Marelli и Фиат да започнат да работят по тази идея.Лека вечер
  • #18
    Анонимен ( преди 15 години )
    А кой според теб е измислил Common rail. Точно в моделите на Алфа се използва за пръв път и до момента си остават едни от най-добрите такива двигатели. 1.3 Multijet, въобще не е шумен и на Доблото дава разход 6.5 градско и под 6 извън с мин. 400кг товар. Личен опит!!!
  • #17
    zezo bak6i6a ( преди 15 години )
    abe ne sam sigoren ama koito misli 4e niakoi izmislia ne6to po dvigatelite predi fiat se laje.kato ste tolkoz oborotni slojete edno bravo na pistata s 1,6 motor da izduha vsi4kite vi tam golfove i astri i bmvta s motori do 2,0 pak kato podi6ate italianski benzinovi pari pak 6te pogovorim.
  • #16
    punto crash ( преди 15 години )
    "електронно управление..." ле ле,настръхнах,от къде я научи тази фраза?!Ти още малко ще биеш чело в земята,***!Това селско-българската простотия,да се афишираш с някаква марка.По-селско от това,здраве му кажи!А иситната е,че Фиат са толкова далече от истината,че думи нямам...
  • #15
    on.on ( преди 15 години )
    Дано само някой от вас не твърди,че Фиат са измислили Common rail,защото това ще е върха на невежеството.
  • #14
    golfata ( преди 15 години )
    Горките италиански автомобилопроизводители.Налага им се да качват мощността с електронно управление на двигателя,турбо и други, докато на славната марка Голф е достатъчно да сложиш пернишки номер,сини лампички на антената и теглич за парктроник.
fallback
Последни