fallback

Нов бензинов турбодвигател на групата Fiat

Групата Fiat е амбицирана да покаже, че може да прави не само добър дизайн, но и модерни двигатели.

Тази година един от кандидатите за „Двигател на годината” ще бъде произведеният от Fiat Powertrain Technologies бензинов турбоагрегат. Той вече ще се монтира на някои модели на Alfa Romeo и Lancia, които ще се представят в Женева. Двигателят има работен обем 1742 cm3, но странно защо, в групата са решили да го обозначат като 1.8 Di Turbo Jet (при Lancia) и 1.8 TBi (при Alfa Romeo 159 и Brera). Двигателят има променливо време за отваряне на всмукателните и изпускателните клапани, директно впръскване на горивото под високо налягане, турбина от най-ново поколение и радикално кратък срок на така наречения motor management, (електронното управление на двигателя, което съкращава времето за реакция на турбината и на целия двигател, когато водачът рязко натисне педала на газта). Основните параметри на двигателя са максимална мощност 147 kW, достъпна без промяна от 4750 об/мин до 5500 об/мин. и максимален въртящ момент 320 Nm достъпен при 2000 об/мин. По двигателят се работи все още и от фирмата обещават при някои следващи модели максималният въртящ момент да бъде в наличност още от 1400 об/мин. С този двигател Alfa Romeo 159 ускорява от място до 100 км/час за 7.7 секунди и има максимална скорост 235 км/час, а Lancia Delta ускорява за 7.4 секунди и има максимална скорост от 230 км/час. При Alfа Romeo (159 и Brera ) този двигател ще се комбинира с механична скоростна кутия с шест степени, а при Lancia с автоматична скоростна кутия с шест предавки.
Тагове:
fallback
  • #43
    Анонимен ( преди 15 години )
    e palno e s kalafi i tova si,prostichki ste i niama da se opravite,ako iskate da pravite komentar za tozi motor pravete ako ne po dobre si malchete,a na onzi on.on taka de nai golemia kalaf(kosmicheskata tehnologia)da kolko i da ne e priatno fiat imat mnogo obshto s common rail tehnologia sedni i cheti glupako,i misli predi da pishesh da ne ti se smeiat horata
  • #42
    truth ( преди 15 години )
    къв фиат купе бе , бе селски ! ами това е толкова грозно , че не ме интересува изобщо двигателя и разната му карантия . минава в графата "по-добре пеша,но такава измислица,никога". ти не уважаваш себе си , гаранция че те сочат с пръст и те се хилят зад гърба какъв балък си . на кой му пука колко вдигала , освен ако не си пубер ?
  • #41
    Иво ( преди 15 години )
    И да добавя-скоростната кутия е вискодрайв-доста по добра от много много скоростни кутии,използвана е при ланча делта,мотора на фиат купе от към инженерни характеристики е почти същия като на ланча делта,а турбо мотора е чист интеграле мотор..
  • #40
    Иво ( преди 15 години )
    Няма ги много защото моя модел 220HP е акцизен и акциза е някъде към 8000 освен това е 2000 година последните произведени... от германия го взех за 6500 евро,просто неможе да си го позволят доста хора..че се скапва скапва се но не е непосилен за поддръжка,принципно е невъзможно да скапеш турбо купе с някакъв 1,6 дизел мотор..ставаш смешен с подобни изказвания.От 0 до 100 ускорява за 8-9 секунди според зависи от шофьора..доста колички са много по-бавни от купето.. заповядай на 14 март на пистата на калояново,фиата е син с черни джанти.Тук и да спориш и да не спориш-там ще ми покажеш какво можеш и какво имаш :)
  • #39
    kalin ( преди 15 години )
    При фиат купе в разходната норма ина още един показател-разход на масло на 100 км.И на какви обороти работи,не е истина!Тя е пример за инженерна бездарност,или по-точно некадърност.И някъде м/у 2 и 3-та скорост липсва една предавка.За изработката и качеството,по-добре да замулчим!Ама тя цяла кола е ... за ***!Не виждате ли,че почти ги няма по улиците,скапват се по-бързо от колкото вървят!
  • #38
    kalin ( преди 15 години )
    до този с купето!Ти си единствения до тук ,който е казал добра дума за Фиат Купе.Вероятно защото си на екстази,хи,хи!Няма такъв фантазьор като теб!Ти си за ВИТЗ!Фиат Купе е възможно най-дръгливата кола,изобщо в историята,дори пред фиат уно!Аз съм дърпал на такова купе от 80 до окло 150 км/ч и то яко напред с една обикновена колица в голфовия клас (но не е голф) с 1.6 дизел модел 2008.Оня с фиата после си би мечки,как не се сцепи през гърба от яд,не знам!
  • #37
    Анонимен ( преди 15 години )
    зарязаха ги за да си спасят задниците след многото провали...затова,тука няма зарежи-недей-тук говорим за пари....
  • #36
    on.on ( преди 15 години )
    Фиат се обединяват с Крайслер... ле,ле обединение на давещите се!Единия ще тегли другия към дъното.Крайслер са най-помиярската марка.Нали шефовете им пуснаха слух през ноември,че Хюндай искал да ги купува,да се направят,че много ги искат!После ги разобличиха,но то не им била за първи път.Те Мерцедес за какво ги зарязаха.
  • #35
    VAYK ( преди 15 години )
    On.on ka4i se na opel astra s 1.3 dizel ot 2007g. / te polzwat s fiat tozi dwigatel/ da si kaje6 vpe4atlenieto dali drun4i ili e zle:)))
  • #34
    VAYK ( преди 15 години )
    Mnogo iak komentar :))) Italiancite praviat hubavi koli, mislia po dobri ot frenskite....
fallback
Последни