fallback

Нов бензинов турбодвигател на групата Fiat

Групата Fiat е амбицирана да покаже, че може да прави не само добър дизайн, но и модерни двигатели.

Тази година един от кандидатите за „Двигател на годината” ще бъде произведеният от Fiat Powertrain Technologies бензинов турбоагрегат. Той вече ще се монтира на някои модели на Alfa Romeo и Lancia, които ще се представят в Женева. Двигателят има работен обем 1742 cm3, но странно защо, в групата са решили да го обозначат като 1.8 Di Turbo Jet (при Lancia) и 1.8 TBi (при Alfa Romeo 159 и Brera). Двигателят има променливо време за отваряне на всмукателните и изпускателните клапани, директно впръскване на горивото под високо налягане, турбина от най-ново поколение и радикално кратък срок на така наречения motor management, (електронното управление на двигателя, което съкращава времето за реакция на турбината и на целия двигател, когато водачът рязко натисне педала на газта). Основните параметри на двигателя са максимална мощност 147 kW, достъпна без промяна от 4750 об/мин до 5500 об/мин. и максимален въртящ момент 320 Nm достъпен при 2000 об/мин. По двигателят се работи все още и от фирмата обещават при някои следващи модели максималният въртящ момент да бъде в наличност още от 1400 об/мин. С този двигател Alfa Romeo 159 ускорява от място до 100 км/час за 7.7 секунди и има максимална скорост 235 км/час, а Lancia Delta ускорява за 7.4 секунди и има максимална скорост от 230 км/час. При Alfа Romeo (159 и Brera ) този двигател ще се комбинира с механична скоростна кутия с шест степени, а при Lancia с автоматична скоростна кутия с шест предавки.
Тагове:
fallback
  • #33
    fiat.. ( преди 15 години )
    Аз имам фиат Купе 20Vturbo,верно е-много се разваля,но динамиката която ми дава е ненормална за тези му параметри,господа разбирачи ще ви скъсам Хастрите и бмв-тата :) и голфовете и незнам си кво си,даже clk 320 оня ден натиснах и го смотах отвяскъде.Фиат" купи 35% от "Крайслер"-Даймлер се оттегля ??? А това какво е? Най-смешното е че когато ви скъса задниците някое купе като моето и гледате насълзено от мерцедеса се озлобявате към италия.Друг фактор е че нямате много пари,давате всичките си за някои немски цепелин с надежда да нямате никакви разходи по него и затова ревете при някакви ремонти като деца.И на последно място-казах ви-на пътя друг път не гледайте на другата страна на светофара от страх че някое пунто ще ви скъса задниците..само една поправка-само реното на рено фен(меган 1,4 2001) е направено от материала на някои астероид и то е невъзможно за надделяване,бугати са отговорили на това рено с Вейрън... :)
  • #32
    Stefan ( преди 15 години )
    Съветвам те да се стремиш към по-добър тон защото по този начин ти ще си останеш *** за цял живот!! Да има и типота които приличат на каруци, както има и голф 2ки-3ки бмв-та и какви ли още не!! Качествата на една кола зависят от това как тя е поддържана!!
  • #31
    on.on ( преди 15 години )
    слвана история-за това по качество не могат да се опънат дори на Дачия.*** палачорите... Никога,никога една южна нация не е имала прецизността на северните народи,или на жълтите!Така,че ... нищо ново под слънцето,поредната спагети-простотия,която ще се опбезценни стремеглаво на 2-3 година.
  • #30
    Фиат мен ( преди 15 години )
    Е най-накрая един фиат правят нова крачка в славната си история. Те винаги са били новатори. VW нямат и един свястен модел
  • #29
    DeadFox ( преди 15 години )
    Това е някаква модна тенденция с цел намаляване на рзхода и вредните емисии, на запад го наричат даунсайзинг - демек намаляване на размера (обема) и това което уж постигат е мощност на 2.0 атмосферен ДВГ но от 1,4 а разхода е уж същия или поне като на 1,6 но тъй като не съм карал още такъв двигател не смея много да коментирам.
  • #28
    Drgastera ( преди 15 години )
    а този каиш с Типо-то да не би да има 5 карбуратора , ама да не ги е видял , ха , ха , ха ,...и да знае че типото вдига не 7000 а 17 000 об/мин ... не е истина *** малоумния *** ! това само *** го карат още . само 4 -те гуми го оприличават на някаква кола , по-скоро на ТОТАЛНАТА каруца
  • #27
    Dragstera ( преди 15 години )
    Yes , pi4 mnogo to4no bravo !
  • #26
    on.on ( преди 15 години )
    А Fiat имат нещо общо с Common rail,колкото аз имам общо с космическите технологии!Сбогоммомчета ,и дерзайте!Вие сте мазохисти!По-далече от Фиат,по-далече от проблемите.Тази формула работи!
  • #25
    on.on ( преди 15 години )
    1.3 Multijet е отвратителен мотор-лични впечатление от Punto.Никой от писалите преди мен и представа няма.и лъже безогледно.Казвам ви го пак:ЛЪЖЕТЕ!Иначе щеше да знае,че под 2000 об/мин този мотор изобщо отсъства,ако не го държиш в обороти започва едно тресене и чукане,и се пиатш да не си се върнал някъде в края на 80-те.Що се правите на луди,не разбирам!И Пунто с 1.3 Multijet харчи колкото един сегмент по-голяма автомоб. с 1.6 дизел (около 120 кс),също съвсем лични впечатления,но няма да напиша какав марка е,да не ревнете,че съм пристрастен.Да не би Фиат да е на баща ви?!Когато нещо не е хубаво,защо да го крием?!Аз не мога да кажа на черното бяло,съжалявам!Което е пръчка,пръчка е!Поне за себе си,окончателно приключвам с Фиат,те са непоправими!Минавам на руга марка,с която нямам никакви проблеми!
  • #24
    Анонимен ( преди 15 години )
    malko informacia za vsichki koito iskat pone malko da razberat otkade i kak e tragnal common rail da otidat v saita na wikipedia.org i da prochetat a ne samo da se izkazvat neadekvatno
fallback
Последни