4/99 Представяне на модела с 4 врати, моторизиран само с 1.5 литровия двигател8/01 Смяна на модела с Шума II: 1.6 литров бензинов мотор с 102 к.с.5/04 Спиране производството на Шума II, придставяне на CeratoОчакванията по отношение на тази кола не бива да са високи
Азиатските производители на автомобили биха дали всичко да могат да сложат ръка на пулса на европейския клиент. Ето защо остава отворен въпросът как Киа пусна на пазара автомобил с такива празноти в оборудването за сигурност. В крайна сметка облегалките за главите отново се оказаха микроскопични, а детска седалка е почти невъзможно да се монтира - нещо важно за младите семейства, които вероятно са част от целевата група на Шума, поради ниските й цени. Или поради просторното купе. Багажникът поглъща спокойно една детска количка. Моторите, обаче не допринасят за общия облик на автомобила, представят се шумно и мързеливо. За сметка на това се черпят богато с бензин. Който смята, че с Шума II, представена през 2001 година, ще бъде в крак с времето, трябва да остане разочарован - все още няма странични еърбегове. Разликите с предшественика са чисто козметични, поведението на пътя - все така колебливо.Киа Шума I и II принадлежат към онзи тип автомобили, които надеждно ще ви транспортират от точка А до точка В. Удоволствие от шофирането или вълнение към техническия детайл, обаче не може да се предизвика по никакъв начин.
Най-често срещани повреди:
Горивна система: за отбелязване са някои дефектни горивни помпи
Електрика, запалване: проблеми в мениджмънта на мотора, в запалителната система и малко по-често в имобилайзера
Каросерия: уплътнението на предния прозорец се къса и отлепя (98 г.), проблеми с предните закопчалки на коланите (обратно повикване в сервизите)