IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

KIA Ceed със стоп-старт система

KIA стартира производството на моделите ceed със система ISG (Idle Stop&Go), която намалява разхода на гориво с до 15%.

KIA Ceed със стоп-старт система
От началото на година на българския пазар моделът се предлага серийно към всеки ново произведен автомобил от семейство ceed (версии 3 врати, 5 врати и комби) оборудван с 1.4 л и 1.6 л бензинови двигатели и механична скоростна кутия. Произведени в Европа, новите ISG автомобили са първите модели на корейската марка, създадени в резултат на продължително развитие и инвестиция на корейската корпорация в благоприятни за околната среда технологии.

Hyoung-Keun Lee, изпълнителен вице президент, международен отдел на КИА, заяви: “КИА ceed със система ISG е доказателство за стремежа на екипа ни към създаване на благоприятни за околната среда автомобили със значително намален разход на гориво – без да нарушаваме очакванията на клиентите за визия, параметри и управление, характерни за моделите с марка КИА.”

Иновативната система ISG автоматично изключва двигателя на автомобила при състояние на покой и моментално се стартира при потегляне. В типична градска среда, при наличието на голям трафик, системата ISG драстично намалява консумацията на гориво и разхода на вредни емисии с 15%. Като резултат комбинираният разход на гориво при ежедневно управление в градски и извънградски условия намалява с 6%.

Като част от системата ISG на моделите ceed, старт бутона, свързан с ECU контролира статуса на автомобила по всяко време. Когато превозното средство спира, например при червена светлина, ECU използва информация от други контролни системи в автомобила и преценява дали изключването на двигателя при създадените обстоятелства е подходящо или не. Ако по друга причина мощността на батерията падне под 75% от максимума и няма необходимата енергия за последващо стартиране на двигателя, системата ще пренебрегне програмата ISG. В състояние на покой на автомобила, но при натиснат педал на съединителя, двигателя се стартира автоматично. Забавяне при потегляне на автомобила не се получава, тъй като рестартирането на двигателя се осъществява докато шофьорът превключи на първа предавка.

„От появата си на международните пазари през 2007г. до момента КИА ceed се превърна в достоен съперник на конкурентите си в най-оспорвания С сегмент,” ентусиазирано заяви г-н Panu Vainamo, маркетинг мениджър на КИА Моторс Европа. „Гордеем се, че успяхме да приложим част от използваните в прототипите ни еко технологии в моделната гама през 2009г. Въвеждането на иновативната система ще затвърди позициите на ceed като силен конкурент в сегмента с ниво на вредни емисии CO2 – само 137 г/км.”

Моделите КИА ceed оборудвани със системата ISG ще се предлагат с нови, по-леки скоростни кутии. Петстепенната механична трансмисия ще бъде с 5кг по-лека от предходната и нов предавателен механизъм. Предавките са по-къси”, като задната е синхронизирана с 5-та скорост за улеснение на шофьора.

По-късно през 2009-та, системата ISG ще се предлага и за сийд с 1.6л дизелов двигател, като корейския автопроизводител планира иновативната технология да бъде въведена и в останалите автомобили от моделната гама на марката.
0 от 500
  • #23
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Z ( преди 15 години )
    Хайде нека да коментират хора които поне са виждали Cee'd и Pro_Cee'd или карали такива. Приемете че марката навлиза стремглаво на пазара и качеството и не отстъпва от немските автомобили. Все пак новата им база е в Словакия, автомобилите им са ориентирани изцяло само за Европейския пазар и дизайнера им е бившия на Ауди и VW. В много страни колата спечели и приза "Кола на годината". Човек който съди по стари предрасъдъци и нарича кола "***" или "кошница" без да я е карал, или да изтъква дадени аргументи ... ясно е за какъв "спец" говорим.
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    возач ( преди 15 години )
    аз смятам, че това е почти неизползваемо у нас. Представете си - тръгваш сега при -10 градуса и кой ще му позволи да си прави паузи по светофарите, нали трябва да топли купето. Или през лятото - ще ти спре климатикът, за да не се скапва околната среда или да пестиш гориво - ха,ха. Та нали зради климатика е купена колата. Иначе като научна разработка си е ок - браво.
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Niki ( преди 15 години )
    Mi Triforce, taka gi zashtitavash tiq koshnici che ne znaeh kakvo da kaja, no si pich pone ne se zaqjdash i ne kriesh ot kade si.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Ристо Мотористо ( преди 15 години )
    Не е ли по лесно да се направи един електро двигател който да работи до 20 километра в час и над тази скорост да се включи бензиновия.Мисля че това ще е бъдещето
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Ами значи може да са си подобрили качеството :) Но гаранция 100% никога няма :)
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    smilyo ( преди 15 години )
    KIA-Huindai te sa bratski firmi kato K?A be6e v d1rjavna r1ka...falira6e ,a Huindai 4astna i pe4eli6e zatova e kupiha sega sa v edin holding
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    Niki - аз съм на голямо разстояние от София, камо ли ТАКСИ да карам. А за другите - ами не знам защо си мислите, че са 1 към 1, ама не съм чул за счупен Хюндай, ама за счупени КИЯ... нека да са една марка...
  • #16
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Niki ( преди 15 години )
    Momcheto si obicha koreikiqt kenef, a oburkah se rabotnoto mqsto :)
  • #15
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Niki ( преди 15 години )
    Triforce e taksidjiq v OK i za tva pobicha Hiundai muhuhahahahahahah
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    По въпроса за междуосието:Сийда е с най-дълго междуосие в своя клас- лесно е да се провери.