В основата разбира се е компактната каросерия с три врати от A1. При S1 обаче има допълнения, които правят колата доста по-агресивна.
Арките над колелата са по-издути, под тях джантите са с размер 19 цола. На покрива има нов спойлер. Предният край на автомобила е придобил различен вид с монтирания ниско долу сплитър и по-големите отвори за въздух, както и LED светлините за дневно каране. Хромираната рамка на радиаторната решетка довършва новия по-привлекателен облик.
Двигателят за S1 ще бъде познатия агрегат с обем 1.4 литра с турбина и с компресор, който се монтира и на VW Polo GTi, както и на SEAT Ibiza Cupra. При последните два модела мощността е 178 к.с. При Audi S1 мощността ще е повишена още повеме, до около 200 к.с., а максималният въртящ момент ще достигне 300Nm. Скоростната кутия е S-Tronic с два съединителя и седем предавки.
S1 ще предлага впечатляваща за мини автомобил динамика – ускорение от място до 100 км/час за под 6 секунди и електронно ограничена максимална скорост от 250 км/час. В същото време автомобилът е доста икономичен, производителите му дават среден разход от под 7 литра. Движещият момент се разпределя в съотношение 60:40 в полза на задните колела. Окачването е по-стегнато и приближава автомобила до пътя.
На автомобила ще се монтира системата на Audi Drive Select, която ще предлага седем възможни режима за управление, включително Dynamic и Comfort. При Audi S1 ще видим и много други нови технологии, сред които и интерфейс позволяващ на собствениците на колата да контролират нейни функции чрез мобилния си телефон.
Всичко това си има цена и докато базисният модел на A1 ще струва около 14 000 евро, то S1 ще се продава за около 28 000 евро. Продажбите започват през 2010 г.