1/84 Представяне на модела в Европа4/88 Смяна на модела2/89 Liftback 2.0 GLi, представяне на комби 1.6 Xli
2/90 Нови мотори: 1.6 литров с 98 к.с. и 2.0 литров с 121 к.с., двата с 16v техника5/92 Смяна на модела: Карина Е, по избор хечбек или седан. Мотори: 1.6 литров с 107 к.с., 2.0 литров с 133 к.с. и 2.0 литров GTI версия с 158 к.с.3/93 Нова комби версия3/95 Нови мотори: 1.6 литров с 99 к.с., 1.8 литров с 107 к.с. и 2.0 литров с 175 к.с. Еърбег за водача серийно2/96 Фейслифт. 2.0 литровия мотор вече с 126 к.с., 2.0 литров дизел с 83 к.с., еърбег за мястото до водача серийно1/98 Смяна на модела. Представяне на АвенсисАвтомобилът с дамско име всъщност е много твърд юначага. Добре е, че предшественикът на Авенсис още може да се намери на пазара втора ръка, защото е изключителен тип. Девет от десет шофьори на Карина са много доволни и биха купили същата кола отново. При статистиките на пътната помощ, както и при контролните прегледи в сервизите Карина има изключителна репутация - повредите и дефектите са нещо непознато. Японецът изминава безпроблемно стотици хиляди километри. Един поглад под капака на мотора показва, че въпреки заобления дизайн, Карина не е вчерашна. От много години там се монтират икономични Magermix мотори с обем 1.6 и 1.8 литра. Благодарение на пестеливото изразходване на горивната смес, разходът на тези агрегати може да бъде държан под 8 л/100 км. По-спортно настроени типове ще са по-доволни от представения през 92 г. 2.0 литров мотор, който харчи само малко повече. Неговите 133 коня и 16v технология ускоряват тежката Карина до над 200 км/ч, което трябва да е достатъчно, защото най-мощният мотор с 175 к.с. има склонност към прегаряне на гарнитурата на главата. Поведението на пътя е безупречно, но все пак при пълно натоварване и в завои е добре да се проявява по-голямо въздържание, за да не поднесе задницата. Карина се предлагаше традиционно в три варианта на каросерии. И трите предлагат достатъчно пространство за пътници и багаж. Последната генерация на Карина, която не само се произвежда в Европа (Бърнастън, Великобритания), но е и разработена в Европа, е много просторна, има предостатъчно място за пет човека. Пък и кой се притеснява от скучната сива пластмаса по арматурното табло, ако управлението и инструментите никога не създават проблеми? Малко лукс осигуряват електрическите стъкла, централното заключване и други подобни детайли, които са част от серийното оборудване от версия GLi нагоре. Електрическите машинки не отказват, докато акумулаторът е в ред. Батерията впрочем е една от малкото слабости на Карина.По отношение на пакета за сигурност трябва да се подхожда по-внимателно, защото не всички Карина имат серийно ABS. От 94 г. на борда има един, а от 96 г. - два еърбега.За онези, които навъртат много километри, е важно да се знае, че единственият дизел в Карина е тромав и шумен.Това е идеалният автомобил за любителите на непретенциозното придвижване. Рисковете от ремонти са много малки, версията комби е практична. Единственият проблем е да се намери на пазара.Най-често срещани повреди
Мотор: редки случаи на скъсани ангренажни ремъци, единични случаи на прегорели гарнитури на главатаЕлектрика: дефектни ламбдасонди, повреди в главния електрически кабел, дефектни стартери, ключът за стартера заяждаСпирачка: неравномерно действие на ръчната спирачкаКаросерия: неуплътнени прозорци, тракащи шибидаси