IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Saab възлага големи надежди на 9-4Х

Финансовата криза и рязко намалените продажби едва не забиха последния пирон в ковчега на Saab.

Saab възлага големи надежди на 9-4Х
Получената държавна помощ (при това и от САЩ и от Швеция),  дава нови надежди на Saab, а моделът 9-4Х може да бъде и ново начало за фирмата. 


Също като Cadillac BRX/SRX и Saab 9-4Х ще се прави на модернизираната платформа Theta на GM. Този модел обаче няма да бъде произвеждан в Швеция, нито дори в Европа. Това означава, че на Стария континент ще се разчита относително малко за неговия успех. 

От друга страна, приятна изненада е, че дизайнът на серийния модел не се различава много от концепцията 9-4X BioPower, което се потвърждава и от новите шпионски снимки. Няма да са по-различни и външните размери – дължина 4770 мм, широчина 1800 мм и височина 1680 мм. С тези размери Saab 9-4X ще бъде по-дълъг със 100 мм от конкурентните Audi Q5 и Volvo XC60. Разстоянието между осите е 2810 мм, почти същото както е при Q5.


Автомобилът ще бъде с турбобензинов двигател с обем 2.0 литра. Максималната му мощност е 180 kW, a максималният въртящ момент е 400 Nm. Движението ще се предава към четирите колела чрез автоматизирана скоростна кутия с шест предавки и възможност за превключване от волана. Ускорението на Saab 9-4X от място до 100 км/час е за 6.4 секунди, а най-високата му скорост е 250 км/час. 

В някои държави ще се предлага и версията FlexFuel, която ще може да използва за гориво и етанол (E85). След известно време ще се появи и дизелова версия на автомобила, с двигател V6 с обем 2.9 литра и максимална мощност 184 kW. Същият агрегат ще се монтира и на Opel Insignia и Cadillac CTS. Дали това обаче ще бъде така, зависи от съдбата на Saab и дали марката ще остане част от групата GM. 

Серийното производство ще започне в мексиканския завод Ramos Arizpe, а продажбите ще стартират към средата на идната година.
0 от 500
  • #9
    0 rate up comment 0 rate down comment
    fury ( преди 15 години )
    Не е VW а е GM, затова пише, че американците наляха пари.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    човече може това да ти е впечатлението, но на мен лично изказването ти ми се струва меко казано "неточно"...смисъл, че каруците си возят твърдо да... факт е ... факт е също, че автомобилите произвеждани за Европа са с по-твърдо окачване спрямо тези за САЩ, но чак пък СААБ да вози като каруца...братле ако си свикнал на С-класа ОК, но недей да говориш глупости... СААБ са голяма марка, която е част от VW ако не се лъжа, а там много държат на добрата возия на автомобилите си от среден и висок клас ;]
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Triforce ( преди 15 години )
    ДО номер 3 - Ако СААБ вози като каруца, не знам тогава 80% от другите автомобили като какво возят!!!
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Даааа - пак хубава кола за тия дебелогъзци - американците , а ние ще духаме супата. И кой знае на какви цени - за тъпата Америка - 30-тина хил. долара , а тука - 85 000 евра, нали тъй
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    автоманиак ( преди 15 години )
    Ей - туй изглежда добре. голям фен съм на шведските коли, имах волво, мераклия съм и за сааб!
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Ти не знам дали знаеш, но Сааб от 20 години насам нямат двигател по-голям то 2 литра и монтират турбо на бензиновите, за да предложат висока мощност. Та БМВ, Мерц и не знам си кой, там където сега прохождат Сааб имат доста какво да ги научат.
  • #3
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 15 години )
    Незнам хора ,бях 6 месеца в Швеция и както се сещате 80% от колите са Сааб ,ами не ме изкефиха,въре дялано като с брадва ,една грозна пластмаса ,смърди ,вози като каруца абе гадна работа... незнам
  • #2
    0 rate up comment 0 rate down comment
    psa ( преди 15 години )
    Автомобилът ще бъде с турбобензинов двигател с обем 2.0 литра. Максималната му мощност е 180 kW, a максималният въртящ момент е 400 Nm. Ускорението на Saab 9-4X от място до 100 км/час е за 6.4 секунди, а най-високата му скорост е 250 км/час. Абсолютно невъзможно. Остава и разхода да е 3л/100км?Ако Сааб пуснат такъв 2-литров, бензинов двигател, то веднага захвърлям БМВ-то и се преориентирам към тях.
  • #1
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Niko181 ( преди 15 години )
    Ще бъде жалко, ако го оставят да се продъни, SAAB е готина марка, но мястото й не е при американците. Те досега направиха квото можаха...