Също като Cadillac BRX/SRX и Saab 9-4Х ще се прави на модернизираната платформа Theta на GM. Този модел обаче няма да бъде произвеждан в Швеция, нито дори в Европа. Това означава, че на Стария континент ще се разчита относително малко за неговия успех.
От друга страна, приятна изненада е, че дизайнът на серийния модел не се различава много от концепцията 9-4X BioPower, което се потвърждава и от новите шпионски снимки. Няма да са по-различни и външните размери – дължина 4770 мм, широчина 1800 мм и височина 1680 мм. С тези размери Saab 9-4X ще бъде по-дълъг със 100 мм от конкурентните Audi Q5 и Volvo XC60. Разстоянието между осите е 2810 мм, почти същото както е при Q5.
Автомобилът ще бъде с турбобензинов двигател с обем 2.0 литра. Максималната му мощност е 180 kW, a максималният въртящ момент е 400 Nm. Движението ще се предава към четирите колела чрез автоматизирана скоростна кутия с шест предавки и възможност за превключване от волана. Ускорението на Saab 9-4X от място до 100 км/час е за 6.4 секунди, а най-високата му скорост е 250 км/час.
В някои държави ще се предлага и версията FlexFuel, която ще може да използва за гориво и етанол (E85). След известно време ще се появи и дизелова версия на автомобила, с двигател V6 с обем 2.9 литра и максимална мощност 184 kW. Същият агрегат ще се монтира и на Opel Insignia и Cadillac CTS. Дали това обаче ще бъде така, зависи от съдбата на Saab и дали марката ще остане част от групата GM.
Серийното производство ще започне в мексиканския завод Ramos Arizpe, а продажбите ще стартират към средата на идната година.