„Не сме изненадани, че продажбите продължават да падат, икономическата криза продължава”, заяви шефът на фирмата JATO Dynamics, Насир Шах (Nasir Shah). JATO Dynamics се занимава с анализи и статистика в областта на автомобилната индустрия.
Най-новите данни на фирмата засягат продажбите на нови автомобили в Европа за десетте месеца на тази година. Данните показват, че само през октомври в Европа са продадени със 191 хиляди нови автомобили по-малко в сравнение със същия период на миналата година. За десетте месеца на тази година в Европа са продадени около 750 000 нови автомобили по-малко в сравнение с първите десет месеца на 2007 г.
През тази година петте най-продавани автомобилни марки в Европа са Volkswagen, Ford, Opel, Renault и Peugeot. Анализът на JATO показва, че в условията на криза успех могат да постигнат фирмите които изкарват на пазара повече нови модели. Така Audi благодарение на новото Audi A4, през октомври бележи ръст на продажбите в сравнение със същия период на миналата година. Dacia има успех благодарение на Sanderо, Ford печели с новата Fiestа, Lancia с Deltа, а Subaru с Forester и новия дизелов двигател.
JATO Dynamics отбелязва и други успешни за 10-те месеца на тази година модели. Това са Volkswagen Tiguan, Hyundai i10, Citroën Berlingo и Citroen C5, новата Skoda Superb.
Eто десетте най-продавани автомобили в Европа от януари до октомври 2008 г.