1/99 Представяне на новия модел лимузина с 4 врати. 3.0 литров V6 мотор с 238 к.с. с 5-степенна ръчна или 5-степенна автоматична скоростна кутия; 4.0 литров V8 двигател с 276 к.с. и автоматик1/02 Подобрения в модела, нов 2.5 литров V6 мотор с 200 к.с., V8 с увеличен на 4.2 литра обем и 298 к.с. и нов S-Type R модел с 4.2 литровия V8 двигател с компресор и 395 к.с.3/04 Подобрения в модела и нов 2.7 литров V6 дизел с битурбо и 207 к.с.Който държи повече на стила отколкото на перфектността е попаднал на правилния адрес при Ягуар. Очарованието на най-високата класа на цена като за среден клас - в такива случай човек обикновено се поддава.Да не би очакванията да бяха прекалено големи? Клиентите се оказаха разочаровани след влизането на Форд във владение на Ягуар. Първата нова разработка S-Type е пълен с евтина пластмаса и решетки на въздуховодите като в старо Мондео. Произходът на 2.5 литровия мотор също е отам. Вариациите на големия V8 оставят повече надежда за удоволствие от карането. Версията с трилитровия мотор от своя страна смущава с трескаво превключващата автоматична скоростна кутия, чак през 2000 година програмата на автоматика беше модифицирана. Типично Ягуар: първокласно окачване и стабилно лягане на шосето, както и недостатъчно пространство в недобре, от гледна точка на видимостта, оформена каросерия, но също и типично британската клубна атмосфера.За съжаление има какво още да се желае от S-Type, основно поради използваните материали и качеството на изработката. Поставя се въпросът, дали по-солидният и просторен, предлаган втора ръка на подобни цени XJ, не е по-добрият избор.
Най-често срещани повреди:
Мотор: повреди в 3.0 литровия (99-00 г.г.), шумове (00-02 г.г.), прегорели гарнитури на главата в 4.0 литровия
Дефектен автоматик (99-00 г.г.), разбити носачи на предната ос (до май 2000 година, обратно повикване в сервизите!)
Електрика и Електроника: Смущения в мениджмънта на мотора и имобилайзера, мокри свещи, дефектни генератори (00 г.)