1/00 Представяне като наследник на Лантра. 4 или 5 врати, ABS и 4 еърбега серийно. 1.6 и 2.0 литра бензин, съответно 107 и 139 к.с.3/01 2.0 литров Комън-рейл дизел с 113 к.с.8/03 Подобрения в модела. Промени в предницата, по-големи 15-цолови колела, нов 2.0 литров бензинов мотор с 143 к.с.1/00 Представяне като наследник на Лантра. 4 или 5 врати, ABS и 4 еърбега серийно. 1.6 и 2.0 литра бензин, съответно 107 и 139 к.с.3/01 2.0 литров Комън-рейл дизел с 113 к.с.8/03 Подобрения в модела. Промени в предницата, по-големи 15-цолови колела, нов 2.0 литров бензинов мотор с 143 к.с.Изглежда целта при разработването на Елантра е била да се скъса с имиджа на евтините автомобили, произвеждани в Корея. Доскоро дори слепец можеше да разпознае, че седи в корейска кола. В Елантрата това ще му се отдаде трудно - няма я типичната миризма на евтини пластмаси, седалките са удобни, допринасящи за комфортното пътуване шалтери и ръкохватки, а прецизното превключване на скоростите е почти на нивото на скоростна кутия на BMW. При отворени очи правят впечатление симпатичният дизайн и солидната изработка. Малко тясно е пространството за краката на "втория ред" - в крайна сметка Елантрата е с дължина 4.53 метра. От тази гледна точка 390-те литра багажник са също само средна статистика. Както обикновено при марката възможностите на окачването да поглъща неравности по пътя са ограничени, а нивото на шум в купето е доста високо, поради шума на вятъра в каросерията и поради слабите бензинови мотори, които често се налага да бъдат държани в горните граници на оборотите. Не по-тих, но много по-приятен е въведеният през 2001 година Комън-рейл-турбодизел с 113 к.с., който ускорява много добре автомобила и същевременно държи разхода на гориво на съвсем прилични нива. Който не държи особено на имиджа на колата ще направи добра сделка със сравнително солидната Елантра.
Най-често срещани повреди:
Електрика: От време на време дефектни имобилайзери, празни акумулатори.
Поради грешно монтиран маркуч на климатика може да потече вода в краката на пътниците.