Според информация на International Herald Tribune, Opel е първият европейски производител, който се обръща към правителството за подкрепа. Засега немското правителство все още не е готово да отдели средства за подпомагане на автомобилните фирми.
Според министърът на финансите на Германия Пеер Щайнбрюк Глос, ако се помогне на един отрасъл, след него за помощ ще се наредят и всички останали. „Предупреждаваме автомобилните фирми, че няма да получат толкова лесно финансова помощ от държавата”, казва Глос.
За днес е предвидена среща на шефовете на Opel с канцлера Ангела Меркел.
Представители на правителствата на Германия и Франция вече заявиха, че е възможно до се отпуснат нисколихвени кредити за подпомагане на европейските автомобилни фирми. Около 720 милиарда евро могат да отидат за попълване на оборотните средства на фирмите и за финансиране на кредити за закупуване на автомобили.
Междувременно изпълнителният директор на Renault, Патрик Пелета, който зае този пост едва преди месец, заяви, че на европейския пазар на нови автомобили през 2009 г. ще има рязък спад на продажбите.
В интервю за вестник Le Parisien Патрик Пелата казва, че продажбите могат да паднат с около 20%.
Макар че според него, сега да се правят точни прогнози е трудно. „Само преди три седмици не бих казал, че ще има спад на продажбите на пазари като тези в Бразилия и Русия, сега очакваме спад и там с 10-15%." казва Пелата.
Заради ниското търсене през последното тримесечие на тази година Renault ще понижи производството с 25%.
Според Пелета обаче, кризата нямало да повлияе на инвестиционната програма на Renault, както и на плановете за пускане на нови модели.
Въпреки това заявление, става ясно, че в завода на Renault в Индия ще бъде пусната само една производствена линия, вместо първоначално планираните две.