От тях виждаме доста различно Polo в сравнение със сегашния модел. Volkswagen прави сериозна стъпка за да завоюва по-голям дял на пазара на мини коли, които очевидно ще бъдат все по-търсени през следващите години. Първото впечатление е, че бъдещото Polo ще има много общо с новия Golf VI.
Това заедно с подобреното качество за което говорят във VW, цели да постигне успехи в този клас, подобни на успехите постигани от Golf в по-горния редица години. Най-богато оборудваните версии на малкия автомобил ще имат системи които обикновено вървят с доста по-луксозни автомобили. LCD екран с голям размер реагиращ на допир, навигационна система, дори камера за наблюдаване на пространството зад автомобила са част от тях.
При новото Polo се поставя ударение върху поведението на пътя, но и върху безопасността на пътниците. Подобрена е структурата на шасито и неговата здравина.
Както обикновено при моделите на VW, наборът от двигатели ще бъде доста голям. Бензиновите двигатели ще започват с две версии на трицилиндровия агрегат с мощност 59 и 69 к.с. Малко след появата на стандартното Polo, през лятото на 2009 ще видим и версия Bluemotion, която също ще бъде с двигател имащ обем 1.2 литра, но турбодизелов с мощност 74 к.с. и максимален въртящ момент 180Nm. С променена скоростна кутия и подобрена аеродинамика, тази версия на Polo ще има изключително нисък разход на гориво и вредни емисии от CO2 само 89 грама на км.
Останалите двигатели ще бъдат три бензинови с обем 1.4 литра и мощност, съответно 84, 104 и 168 к.с, като последните два ще са турбо, тип TSI и TSI GTI. След това ще има и три дизелови двигатели с обем 1.6 литра, с мощност 69, 89 и 104 к.с.
Изключителната нова скоростна кутия DSG на VW Group със седем степени и два съединителя, също ще бъде монтирана на някои от вариантите на новото Polo.