Сега разполагаме и с повече подробности за обновения модел. Веднага прави впечатление нещо малко очаквано. Версията на MX-5 за Европа ще може да се поръча и с нова автоматична скоростна кутия с шест степени.
В колата личат доста промени, но те не се изчерпват с новата предна и задна част на Mazda MX-5. Сред тях е и лека модернизация на двулитровия двигател комбиниран с механична скоростна кутия. Атмосферният бензинов четирицилиндров двигател сега има максимална мощност 160 к.с. (118 kW) не при 6700 об/мин, а при 7000 об/мин. В същото време ограничителят за максимални обороти е преместен от 7000 на 7500 об/мин. Това означава по-голям диапазон на оборотите, което подпомага спортното каране.
Промени в ауспуха дават и възможност за по-добър звук на двигателя. Изцяло преработено е окачването, което сега позволява намаляване на накланянето на колата, без да се нарушава комфорта при каране. В интериора са използвани редица по-качествени материали и декоративни елементи. При Roadster Coupe е понижен и вътрешния шум с 2.1 децибела.
Промяната на Miata дава нов и по-модерен вид на колата, както и нови шансове на пазара.